[Gelistirici] Xfce paketleriyle ilgili gelişmeler

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
28 Oca 2009 Çar 15:45:00 EET

Ozan Çağlayan wrote On 28-01-2009 12:34:
> XFCE demişken, düşük konfigürasyonlu bir makineye kurduk ofiste, gözüme takılanlar:

XFCE değil, Xfce =) Buna Xfce geliştiricileri dikkat ediyor.
> - Sol alttaki menüde "ParDUS" gibi abuk bir şey yazıyor ve yanındaki logo da bizim P logosu değil, hayvanlı logo. Onu da KDE'deki gibi aynı P logusu yapıp yazıyı da düz Pardus yapalım, hatta yazabiliyorsak özel fontumuzla yazalım onu,

Xfce4.6'da aynen dediğin gibi oldu. Ama özel font kullanmayı denemedim,
olmuyor diye biliyorum ama yine araştıracağım. Oluyorsa ne ala!
> - KDE'deki wallpaperlarımızı da alalım paketlere,

Pekala, not ettim.
> - Alette KDE falan hiçbir şey yok, XFCE'yi kullanıcı olarak startxfce4 ile çalıştırıyorum. Bir servis betiği falan yok. Sanırım Fatih'in xdm değişiklikleriyle başka bir dm olmadan çalıştırabileceğiz XFCE'yi.

Bunda tek sıkıntımız PolicyKit ve ConsoleKit olur. Bu iki Kit'in
başlatılabilmesi için Xdm yeterli olabilir mi bilmiyorum. Diğer
taraftan, düşük konfigürasyonlu sistemde zaten hede-manager'lar yüklü
olmayacak, önemli bir mevzu değil dersen, o zaman Xdm de iş görür elbette =)
> - Kendi içinde gelen media player(xfmedia mıydı neydi) 10-15 denemenin yarısında çöktü, yarısında açıldı ama oynatamadı, 1-2 kere görüntü geldi onda da enlemesine çok uzun bir çözünürlükle açıldı, sonra da çöktü gene.

Kendi içinde bir media player gelmiyor artık, Xfmedia'yı base'dan
çıkarıp goodies'a taşıdım. Hatta depodan atma teklifi sunmayı bile
düşündüm ama belki bir bende sorun veriyordur diye ses etmedim. Zira 2
yıldan fazla süredir Xfmedia geliştirilmiyor.