[Gelistirici] Kurumsal masaüstü sürümü

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
28 Oca 2009 Çar 13:13:33 EET

28 Ocak 2009 Çarşamba 12:26:58 tarihinde Furkan Duman şunları yazmıştı:

Hayır, tam olarak değil... Kurumsal depoda test edilmesinden bağımsız olarak
kritik hata yamaları ve güvenlik güncellemeleri dışında sürüm atlatma
yapılmayacak. Gerekli durumlarda yamalar ve güncellemeler backport yöntemi
ile yapılacak.

Bireysel depoda test yapmaktan vazgeçip kararsızlığı seçmiş durumda değiliz.
Bu depo halen yürütülen süreç kapsamında yürütülmeye devam edilecek, yani
merge, ACK/NACK, test çemberleri... Bu depoda kararsızlıklara, ABI/API
kırılmalarına hala sıcak bakmıyoruz. Regression tipi sıkıntıları kısıtlı
olarak göze alıyoruz. Özellikle daha güncel olmayı tercih eden kimi kurumsal
kullanıcıların bu depoyu kullanacaklarını biliyoruz ve onlar ve muhafazakar
bireysel kullanıcılarımız için belli bir kararlılık güvencesi vermeye devam
edeceğiz.

>     * - Bu aynı anda iki dağıtım demek: iki kaynak depo, iki farm, iki
> ikili depo, gittikçe arası açılan iki branch. stable deposu için
> gittikçe artan bir backport ve test işgücü gerektiriyor. (Ekin,
> Tekman, Onur, Ozan)

Bu hala geçerli. Ama 2009-2010 içerisinde bu işgücü gereksinimimizi
karşılayabileceğimizi görüyoruz *artık*. Değişen koşullar, değişen hareket
tarzları...

Herhangi bir yerde Kurumsal 2 ve sonraki kurumsal sürümleri "özelde"
sunacağımızı yazdığımı anımsamıyorum. Şu anda "Kurumsal 1", MSB için kapalı
bir depo, doğrudur. Ama bunun kendine özgü nedenleri var. Kurumsal 2 ve
sonrasında yapılan geliştirmeler GPL olmaya devam edecek ve kurumsal depolar
kamuya açık olacak.

Pardus'un TÜBİTAK UEKAE ve ekosistem için öngördüğü iş modeli değer yaratan
ürün, hizmet ve çözümler şeklinde. Çift lisanslama, abonelik modeli vb Kuzey
Amerika'da yaygın iş modellerini uygulamayı düşünmüyoruz.

Umarım aydınlatıcı olmuştur. Daha teknik açıklamalar için bir süre beklemek
daha doğru olacak. En azından 2008.2 sonrasında min 1 ay tanıyın bize...

İyi çalışmalar,

--
Erkan Tekman
TÜBİTAK UEKAE