[Gelistirici] Xfce paketleriyle ilgili gelişmeler

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
28 Oca 2009 Çar 13:04:32 EET

On Wednesday 28 January 2009 12:34:11 Ozan Çağlayan wrote:
> Sol alttaki menüde "ParDUS" gibi abuk bir şey yazıyor ve yanındaki logo da
bizim P logosu değil, hayvanlı logo. Onu da KDE'deki gibi aynı P logusu yapıp
yazıyı da düz Pardus yapalım, hatta yazabiliyorsak özel fontumuzla yazalım onu

Bunu daha önce de belirtmiştim Gökmen'e, sanırım düzeltmeyi unuttu :) Hayvanlı
logo yerine "P" logosu koyulmasını destekliyorum.

>- Alette KDE falan hiçbir şey yok, XFCE'yi kullanıcı olarak startxfce4 ile
> çalıştırıyorum. Bir servis betiği falan yok. Sanırım Fatih'in xdm
> değişiklikleriyle başka bir dm olmadan çalıştırabileceğiz XFCE'yi.

Harika. Bu düşük konfigurasyonlu makinada hangi paketler kurulu? Sadece
base/devel bileşeni ve arayüz ile ilgili paketler ise yine düşük
konfigurasyonlu makineler için Xfce'li CD yapmamız zor olmasa gerek. En
azından resmi olarak desteklenmese de deneysel amaçlı;

"Bakın Xfce'li CD'miz de var, içerisinde fazla paket yok ve KDE içermiyor.
Bunu sisteminize kurarak istediğiniz paketleri yükleyebilirsiniz. NOT:
Deneyimli kullanıcı değilseniz, normal Pardus'u öneriyoruz."

gibi bir şey sunabiliriz. Hatta "Pardus Acil Durum CD"si tarzı bir şey
yapılabilir? Genelde Grub hatalarını çözmek için Qt ile (kde bağımlılığı
olmadan) bir uygulama yazılabilir ve Xfce'in masaüstüne ya da menüsüne link
konur. Aynı zamanda bu, CD yazma aracı içerebilir, herhangi bir kullanıcı
Pardus'unu açamadığı ve ne yapacağını bilemediği anda bu ufak CD'yi indirip
harddiskleri arasında dolanabilir. (Her kullanıcının çalışan CD'yi indirecek
kadar imkanı olmadığını göz önünde bulunduruyoruz)

CD, disk bölümlendirmeleri için Gparted içerebilir. İnternete bağlanmak için
araçlarımızı GTK'ya port etmemize gerek yok. Sağolsun Gökmen "wicd"yi
paketledi ve gerçekten güzel çalışıyor.

Böyle bir fikirdi işte :) Biliyorum onca işin arasında bunla uğraşmak biraz
lüks kaçabilir ama bir yerlerde bulunsun istedim. Bundan yola çıkarak fikirler
genişletilebilir tabi ki..

Kolay gelsin,
Eren