[Gelistirici] Xfce paketleriyle ilgili gelişmeler

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
28 Oca 2009 Çar 12:21:25 EET

Review'de yıllanmış olan şu paketlerime birazdan birer ping daha atıp
sizden acil birer review istiyorum:
*. xfbib // 1 OK aldı
*. xfce4-eyes-plugin // 1 OK aldı
*. xfce4-mpc-plugin // 1 OK aldı
*. xfce4-xkb-plugin // 1 OK aldı

Xfce4.6rc1 çıktı, bu paketler OK aldıktan sonra Xfce'nin yeni
bağımlılıkları için de birer review isteyeceğim ileride:
*. xfce4-settings // Depodaki xfce4-mcs-*'in devamı
*. libxfce4menu // Xfce menüsü için kütüphane
*. xfconf // xfce4-settings'in... yapılandırma aracı..

Sisteminizde Xfce'nin kapladığı yeri merak ediyorsanız, bağımlılıklar hariç:
gkmngrgn at gacer ~ $ du -h xfce4.6-RC1
12M    xfce4.6-RC1

Depodaki Xfce de bu kadar bir şeydir. Lütfen Xfce kurmaktan
çekinmeyiniz, GTK sevmeseniz bile review'e ihtiyacı olan paketler var.
İki şekilde kurabilirsiniz:
*. Paket Yöneticisi'nde Xfce bileşenindeki tüm paketleri kurun, sonra
kdm'den oturum yöneticisi olarak Xfce4 seçip tekrar giriş yapın.
*. Şu linkten Xfce4.6rc1 arşivini indirip içindeki paketleri kurun ve
yine aynı şekilde kdm'den ayarlayıp giriş yapın:
http://www.gokmengorgen.net/others/xfce4.6-RC1.tar.bz2
sha1sum: 5e0c5221e799db6017bed32f7141d1357cca6381

Benim sizden ricam, ikinci yöntemi denemeniz. Çünkü depodakine kıyasla
yeni sürüm Xfce'de ciddi değişiklikler ve gelişmeler söz konusu ve diğer
taraftan, yeni depoya girecek paketlerin depoya girmeleri için review
etme şansını da elde etmiş olacağım. Ama önceliği zaten review'de uzun
süre bekleyen Xfce paketlerine verelim.

Xfce4.4.3 kullanıp 4.6rc1'e geçecek olanlar için:
*. Önce sudo pisi rm --ignore-dependency ile libxfce4mcs,
xfce-mcs-manager ve xfce-mcs-plugins'i silmeleri gerek. Sonrası aynı..

Not: İkinci yöntem geçerli olamaz diye düşünüyorsanız, şuradan kendiniz
derleyebilirsiniz:
http://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/ggorgen/xfce4.6/base/

Ama benim tavsiyem, elinizin altında hazır bir Xfce bulundurup, sonra
derleyip denemek.. Acil geri bildirim bekliyorum =)