[Gelistirici] [Uludag-commits] r21210 - trunk/tasma/network-manager

Furkan Duman coderlord at gmail.com
26 Oca 2009 Pzt 09:27:09 EET

25 Ocak 2009 Pazar 23:56 tarihinde Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr> yazdı:
> /sys/../device/rf_kill, her aygıtta sağlıklı bir bilgi vermiyor diye
> biliyorum, sürücüye kalmış bir şey. "Advisory" olarak kullanılabilir
> tabi ancak %100 o değere güvenilerek bir karar alınmaması lazım herhangi
> bir araçta. Bilgi olsun,

Sürücü zaten desteklemiyorsa, rf_kill dosyası ya bulunamayacak (bunu
handle ettik) veya 0, 1, 2 değerlerinden birine sahip dönecek
(yanılmıyorsam 3 state idi). Ben hard-kill 'e göre ayarladığım için
(state = 2) sürücü buraya 2 gönderiyorsa hard-kill'dir diyebiliriz.
Sıkıntı çıkaracak birşey olduğunu sanmıyorum. En fazla wireless açık
değil denecek ki bence kartların çoğunda düzgün çalışacak.

Linux sürücülerinde hiçbirşeye %100 güvenemiyorsun. Wireless
sürücülerin çoğu hala (eski bir API olmasına rağmen) wext
desteklemiyor. Destekleyen bazıları doğru düzgün CCMP şifreleme
yapamıyor, (misal benim ipw2200, düzelteceğiz demişler hala ses yok).
Dolayısıyla biz nasıl ki bazı kartların wpa_supplicant ile
çalışmamasını göze alıp NM'e desteğini ekledik, bu da aynı şekilde.
Birkaç kart desteklemiyor diye özellik eklemeyelim diyorsun, ancak
hatada doğru düzgün fallback edersek bir sıkıntı çıkacağını
zannetmiyorum.

Bu da bilgi olsun.

Kolay gelsin.

--