[Gelistirici] Rsyslog

Serbulent UNSAL serbulent at pardus.org.tr
24 Oca 2009 Cmt 22:43:44 EET

Merhaba,

$Subject de bulunan paket sysklog a alternatif oldukça yetenekli [1] bir log
deamon. Ben kendisini 2 haftadır sorunsuz olarak kullanmaktayım.

Şu anda Fedora [2] öntanımlı olarak bu sunucuyu kullanıyor. Debian [3] ve
Ubuntu [4] bir sonraki sürümde öntanımlı olarak Rsyslog'a geçmeyi planlıyor.

Eğer genel olarakta kabul görürse 2009 sürümü için bu sunucuyu önermek
istiyorum ancak benim dışımda birileri de test etse iyi olur  :)

Uygulama sysklog ile aynı anda çalışamadığından dolayı test deposuna dahi
giremiyor. Paket benim playgroundumda [5] .

Paketi kurmak isteyenler için ufak bir değişiklik daha var yapılması gereken.
sysklog servisi mudur içinde hard coded olarak başlatılıyor. Bu sebepten

bunu /sbin/mudur.py de bulunan;

startService("sysklogd")

satırını comment out ederek engellemek gerekiyor. Buna diğer alternatif
sysklogd paketini kaldırmak, ancak paket system.base de olduğundan bir
sonraki güncellemede geri gelmek isteyecek :)

Paketi deneyip yorumlarınızı ve önerilerinizi iletirseniz sevinirim.

[1] http://www.rsyslog.com/doc-features.html

[2] http://fedoraproject.org/wiki/Releases/8/ReleaseSummary

[3] http://wiki.debian.org/Rsyslog

[4] https://wiki.ubuntu.com/sysklogd-to-rsyslog