[Gelistirici] E-posta cevaplarken...

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
24 Oca 2009 Cmt 01:17:25 EET

On Sat, 24 Jan 2009 00:38:58 +0200
Gökmen Görgen <gkmngrgn at gmail.com> wrote:

> İyi de üstad, bir şeyi gözden kaçırıyorsun =) Yeni geliştirici
> arkadaşlar var, bu konuda ben cihan'ı uyardım, ceyhun'u uyaracak
> zamanım olmadı, daha doğrusu kendisini göremedim henüz. Bir başkası
> da yapıyor olabilir, yeni geliştiricidir veya bu şekilde alıntılamayı
> kendine alıştıramamıştır. Ona buna kural çekip insanları soğutmayalım
> hemen.

 Bu Pardus listelerine özel bir durum değil, bir Internet etiğidir.
Belki de en çok e-postanın döndüğü açık kodlu yazılım listelerinin
çoğunda, "olmazsa olmaz" kurallardır.

 Diğer pek çok yerde listenin genel havası ve üyelerin tavrına göre
e-posta etiğine uymazsanız ya kaile alınmazsınız, ya da ciddi şekilde
haşlanırsınız, çok az yerde "bakınız doğrusu bu, dikkat ediniz" şeklinde
yönlendirilirsiniz. Açık kodlu yazılım ile ilgilenmek istiyorsanız
kendinizi işin sosyal tarafında da ciddi şekilde geliştirmeniz
gerekiyor ki e-posta etiği ilk öğrenilmesi gereken konudur.

 Bu listenin havası üye olduğum listelerin pek çoğundan çok daha
yumuşak ve iyi niyetli. Lütfen kırılgan olmayalım, "hemen soğumayalım",
söylenenlerin "Ona buna kural çekmek" değil de hatırlatma olduğunu
unutmayalım, değerini bilelim.