[Gelistirici] Fwd: JIRA ve Confluence

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
24 Oca 2009 Cmt 00:28:23 EET

On Friday 23 January 2009 21:14:28 Ahmet AYGÜN wrote:

> Launchpad'in kullanıcı arayüzü de pek derli toplu sayılmaz bence.
>
> "Django is your friend" diye girişsem üstüme kalacak olmasından korkuyorum
> ama kendimize özel bir çözüm üretebiliriz diye düşünüyorum. Daha önceki
> girişimden bahsedecek olursanız o pek bir "for fun" yazılım idi :)

Böyle bir araç geliştirme işi Pardus projesinin amaçlarının çok çok dışında
kalıyor. Göründüğünden de daha karmaşık bir iş. Temel işler için vakit ve iş
gücü bulunamazken çok lüks kaçar.

Bugzillanın arayüz ve çeviri konusunda berbat olduğuna da katılıyorum. Ancak
şimdilik bir şekilde çalışıyor. Bunun iyi kullanımı, aracın özellikleri kadar
kullanıcılara da bağlı biraz. Gene de gerekli özellikleri sağlayan daha iyi
bir çözüm varsa değiştirebilir.

Aracın özgür yazılım olması en büyük gereklilik, Onur'a kesinlikle
katılıyorum. İşte gayet de iyi bir araç olan bitkeeper kernelcilerin elinde
patladı.

Diğer önemli gereklilik ise, bugzilla geçmişimizi kaybetmeden alıp
kullanabilmesi. Girilen hatalar ve yapılan yorumlar önemli bir bilgi
birikimimiz.