[Gelistirici] yeni geliştiriciler

Mete Alpaslan alpaslanmete at gmail.com
23 Oca 2009 Cum 22:44:54 EET

2009/1/23 Serdar DALGIÇ <serdar at cclub.metu.edu.tr>

> [...]
> aktarılması bir çözüm olabilir. (ne kadar angarya olduğunu farkındayım)
> ama çekilen cefaya karşın; geri dönüşe değeceği düşüncesindeyim. Hatta
> ilk günah keçilerinden biri olabilirim, madem öneriyorum :) aksi
> takdirde konuşulup konuşulup çözüme ulaşılmadan konu dağılıyor. Sonra
> geriye dönüp "böyle de bir şey vardı, konuşmuştuk" diye alıntı yapıp
> duruyoruz. Zamana ve harcanan emeğe yazık.
>
> Dökümantasyon konusunda eksiğimiz fazla bence, üzerine pek gidilmeyen
> bir sorun ama yapılsa geri dönüşünü oldukça yararlı olacaktır.

+1

Bu konuda 2009 döneminden önce bence radikal kararlar alınması lazım! Birçok
kez zaman buldukça yapmaya çalışılıyor deniyor ama bazen sürüm telaşı bazen
de işlerin sıkışıklığı atlanıyor.

> Pardus 2009 öncesinde de yapılacakların genel bir liste halinde
> yazıldığı bir sayfa olsa daha iyi olur. pardus-2008[2] için bir yol
> haritası belirlenmişti, yapılacaklar listesi şeklinde. 2009 için de bu
> şekilde bir çalışma yapılabilir. En azından Pardus teknolojilerinin
> maintainer'larının öncelikli olarak hangi özelliklerin elzem olduğunu
> belirlemeleri koda katkı yapmak isteyen geliştiricileri daha rahat
> motive eder bence.

Şu anda 2008.2 telaşında olunduğundan belki fırsat olmadı ama konuşmaya [1]
linkteki threadinde düşülen 2009 yeniliklerine birçok özellik katıldı
sanırım (bakınız Comar ve *-Kitler threadine)

Haddim olmayarak söylüyorum ayrı bir başlıkta nelerin düşünüldüğüne tekrar
bir belirlesek iyi olacak sanki bu sıralar mail listesi epey bir aktif :)

Sevgiler;
Mete Alpaslan