[Gelistirici] Paket alma prosedürü?

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
23 Oca 2009 Cum 20:08:16 EET

Merhaba;

Friday 23 January 2009 tarihinde, cihan okyay şunları yazmıştı:
> Merhaba;
>
> Bildiğiniz üzere yeni geliştirici hesabı alanlardan biriyim. :)
> Onur Küçük 'ün bir mailinde yeni paketten çok bakıcısız
> paketlere yönelmenin daha iyi olacağı, en azından onların
> ilgiye şefkate ihtiyaçları olduğunu hatırlatması üzerine birkaç
> paketi daha üzerime almak için bakınırken, geliştiricinin paketi
> üzerine alırken hangi yolu izlemesi, nelere dikkat etmesi, yeni
> geliştiricilerin yapmaması gerekenler gibi sorularımı cevaplayacak
> bir belgenin olmasının güzel olacağını düşündüm. Burada tartışılsa
> [...]

Benim kısaca:

paket almayı düşünen geliştirici, o paketle neden ilgilendiğini  listeyle
paylaşırsa,
- o konuyla daha yakından ilgili veya benzeri / aynı aileden paketlerle
ilgilenen geliştiricilerin haberi olup bilgi / paket paylaşabilir,
- o paket hakkında bilgisi olan geliştiriciler öneri getirebilir, paketi
almayı düşünen geliştiricinin fark etmediği bağımlılıklar, zorluklar ve
sıkıntılar hakkında bilgi verebilir,
- hatta bazen geliştiricileri 'o paket senin tahmininden çok daha dertli bir
paket, emin misin, son kararın mı' diye uyaran başka geliştiriciler de çıkar
belki

şeklinde özetleyebileceğim bir düşüncem var. Hepimiz zaman zaman az biraz
bildiğimiz bir konudaki paketlerle ilgilenebiliyoruz, ama bu paket ilk
tercihimiz olmuyor - ne kadar herkesi haberdar edersek, herkesin ilgi ve
belki daha önemlisi bilgisiyle örtüşen paketlerle ilgilenme ihtimali artar
diye düşünüyorum.

Tabii bir de ilgili bileşenin sorumlusu ve/ya depo sorumlusundan OK almak gibi
daha ele gelir bir zorunluluk da fena olmaz - bunu hayata geçirmek için
yapmamız gereken başka işler de var, farkındayım.
--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i miserable
because i listened to pop music?... - rob [nick hornby / hi fi]