[Gelistirici] Fwd: JIRA ve Confluence

Ali Işıngör isingor at gmail.com
23 Oca 2009 Cum 19:48:55 EET

2007/6/2 Koray Löker <loker at pardus.org.tr>

> Merhaba,
>
> Böyle bir mesaj geldi bilgi'ye, FYI...
>
> Gönderen: "Mustafa Tan" <mustafatan75 at gmail.com>
> Alıcı: bilgi at pardus.org.tr
> Tarih:  Bugün 13:19:26
> Konu: JIRA ve Confluence
>
> Selamlar,
>
> Öncelikle bir Açık Kaynak dünya gönüllüsü biri olarak çalışmalarınızı canı
> gönülden desteklediğimi bilmeniz isterim. Pardus ile ilgili gelişmeleri
> takip etmeye yine bir açık kaynak dünya gönüllüsü olan iş arkadaşım Sezer
> Yeşiltaş <http://yesiltas.net/sezer/> ile başladım.

> [...]

Epey gecikmiş bir cevap olacak ama bugün Jira'yı incelerken "acaba Jira'nın
proje olarak farkında mıyız?" diye bir arama yapınca karşıma bu gönderi
çıktı.

Bir süredir yol haritaları, yapılacak işlerin takvimi, UEKAE dışı
geliştiricilerin süreçler hakkında daha iyi bilgilendirilmesi tartışmaları
yürürken; mevcut sorun kaynaklarından birinin bu projede bir "issue
tracker+bugzilla+project management" aracımızın olmaması olduğunu
düşünüyordum...

Jira bu işlerin neredeyse hepsini yapan; JBoss, Apache gibi projelerde
kullanılan bir yapı.

Pardus 2009 sonrası, acaba diyorum Bugzilla>Jira geçişi düşünür müyüz? Yoksa
21 Temmuz'da özgürleşecek olan Launchpad'i mi bekleyelim?

(...)

Jira muhteşem diyebileceğim bir işlevselliğe, çok daha kullanıcı dostu bir
arayüze<http://www.atlassian.com/software/jira/docs/latest/images/docs/issue_overview.png>(1)
ve güçlü göç araçlarına (Bugzilla>Jira gibi) sahip. Kurumsal pazarda
1.200 ila 4.800 dolar gibi bir lisans bedelli bu yazılım, özgür yazılım
projelerine ücretsiz veriliyor. En büyük falsosu ise -içinde pek çok özgür
yazılım bileşeni barındırmasına karşın- bir özgür yazılım ürünü olmaması.

Düşünceler?

(1)
http://www.atlassian.com/software/jira/docs/latest/images/docs/issue_overview.png