[Gelistirici] yeni geliştiriciler

Serdar DALGIÇ serdar at cclub.metu.edu.tr
23 Oca 2009 Cum 13:22:12 EET

Onur Küçük wrote On 18-01-2009 02:07:
>  Merhaba,
>
>  Kendilerini, bizi ilgilendiren konularda (hangi alanlarla ilgileniyor
> vs. daha önce yazmıştım itiraz da gelmemişti) tanıtır mısınız diğer
> geliştiricilere ?

Selamlar;

final döneminden başımı kaldırıp e-postaların hepsini okumadan cevap
yazmıyyim demiştim, gerçi okuyamadım hala bütün e-postaları ama buraya
yazayım daha da geç olmadan :)

Serdar, ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği 4. sınıf öğrencisiyim. Geçen seneki
GSOC projelerinden Package Signing Mechanism benim üzerimdeydi, o
vesileyle geliştirici hesabı aldım. pardus 1.0'dan beri açılan hata
girdileri, üzerine yapılan araştırmalar, Pınar'ın wikipediadaki
"gereklilikler" makalesi, Denis'in 2007 yılı staj çalışması örnekleriyle
3 yıldır bir sonuca varamayan ve yılan hikayesine dönen paket imzalama
meselesi ne yazık ki benim uğraştım süreçte de belirsizliğini korudu..
Hala ara sıra dile getirilmekte listede, görebildiğim kadarıyla.

Pardus projesini paket imzalama çalışmasından önce de takip ediyordum,
elimden geldiğince listeleri okuyordum, ama projeye tam anlamıyla dahil
olmam bu projeyle gerçekleşti. okul başladıktan sonra ilgim daha çok
paketler üzerine kaydı, elimden geldiğince üzerimde olan paketleri
maintain etmeye çalışıyorum.

Pardus teknolojileri arasında Pisi ilgimi çekiyor, finallerimin bittiği
bu dönemde hazır vaktim de varken Pisi koduna katkıda bulunmayı
düşünüyorum. Hatta pisinin şu anki geliştiricisi olan Faik'in
önceliklerine göre paket imzalama işinde kaldığımız yerden devam
edebilirim :) (bildiğim kadarıyla Denis uğraşıyordu/uğraşacaktı en son,
ama herhangi bir geri dönüş alamadım Faik'e attığım e-postalarda, Faik,
faik at pardus adresini kontrol eder misin :) ) Bunun dışında 2009 için
yazılan *-managerların arayüzlerine katkı yapmaya çalışma gibi de bir
niyetim var.

Pardus projesi dışında şu an bitirme projem olan Weka[1] adlı Machine
Learning ve data mining aracının paralelleştirilmesi projesiyle
uğraşıyorum.

C/C++, Java kodlarken tercih ettiğim diller. ve tabi ki python, ama
diğer diller kadar tecrübem olduğu pek söyleyemem python konusunda..
vakit buldukça python'a daha çok alışmaya çalışıyorum :)

----

Proje konusundaki fikrim ise, yapılan çalışmaların biraz dağınık
kaldığını, bu yüzden aksamalar yaşandığını düşünüyorum. geliştirici
listesinde konuşulanların, alınmaya çalışılan kararların hepsinin wikiye
aktarılması taraftarıyım; her ay iki günah keçisi (:P) seçilip o ay
konuşulan, tartışılan konuların mümkünse haftadan haftaya wikiye
aktarılması bir çözüm olabilir. (ne kadar angarya olduğunu farkındayım)
ama çekilen cefaya karşın; geri dönüşe değeceği düşüncesindeyim. Hatta
ilk günah keçilerinden biri olabilirim, madem öneriyorum :) aksi
takdirde konuşulup konuşulup çözüme ulaşılmadan konu dağılıyor. Sonra
geriye dönüp "böyle de bir şey vardı, konuşmuştuk" diye alıntı yapıp
duruyoruz. Zamana ve harcanan emeğe yazık.

Dökümantasyon konusunda eksiğimiz fazla bence, üzerine pek gidilmeyen
bir sorun ama yapılsa geri dönüşünü oldukça yararlı olacaktır.

Pardus 2009 öncesinde de yapılacakların genel bir liste halinde
yazıldığı bir sayfa olsa daha iyi olur. pardus-2008[2] için bir yol
haritası belirlenmişti, yapılacaklar listesi şeklinde. 2009 için de bu
şekilde bir çalışma yapılabilir. En azından Pardus teknolojilerinin
maintainer'larının öncelikli olarak hangi özelliklerin elzem olduğunu
belirlemeleri koda katkı yapmak isteyen geliştiricileri daha rahat
motive eder bence.

wiki'de kullanıcı beklentileri[3] diye bir makale var; şimdilik sadece
pisi ve package-manager bulunmakta; diğer pardus teknolojileri için de
geliştirmeler yapılabilir bu makaleye.

---

irc kanalında Hailsematary nickini kullanıyorum.

Projeyi takip edebildiğim süre içerisinde çok güzel dostluklar kurdum,
güzel insanlarla tanıştım. (her ne kadar bazılarıyla yüzyüze
karşılaşmasam da :) ) Henüz tanışmadığım daha nice güzel insanla
tanışmak dileğiyle..

-serdar

p.s. yazdıktan sonra farkettim, biraz "all in one" bir mail olmuş, biraz
konu dışına da çıkmışım sanırım. ama sonradan silmek de istemedim :)

[1] http://www.cs.waikato.ac.nz/~ml/
[2] http://tr.pardus-wiki.org/Yol_Haritas%C4%B1:Pardus-2008
[3] http://tr.pardus-wiki.org/Kullan%C4%B1c%C4%B1_Beklentileri:Pardus-2009