[Gelistirici] kaptan 4

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
22 Oca 2009 Per 22:09:31 EET

2009/1/22 Onur Küçük <onur at pardus.org.tr>

>  Eee ööö bu çok masraflı bir şey olabilir. Güvenlik duvarı olarak
> değil komple bir IDS sistemi ya da güvenlik duvarı ve sürekli poll eden
> bir log parser (iptables log ile yaparsak) hazırlamak lazım. Belki
> hazırda vardır bilmiyorum.
>
>  Benim aklımdaki daha çok öntanımlı temiz firewall kuralları ile (DDOS
> vs. yemeyen, outbond olmayan paketlerin outbond gibi çalışmasına izin
> vermeyen vs.) basit bir öntanımlı ayar ve sistem ayarlarında "Güvenlik
> duvarı çalışsın mı" diye sorulması, mutlaka çalışıyor olmaması.

> [...]

Bu guvenlik duvarinin uyari mesaji vermesi vs. isleri oldukca detayli
calisma gerektirir. Ancak tanimli "ag tipleri" olsa, yani "Ev Agi" "Ofis
Agi" "Halka Acik Ag" gibi, bir baglanti yarattigimizda bu baglantinin hangi
"tipten" bir ag oldugunu da secse kullanici, bunlara gore guvenlik duvari
ayari yapilsa fena olmayabilirdi.

Emre