[Gelistirici] yasm

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
22 Oca 2009 Per 21:11:55 EET

 Merhaba,

 Pek çok program assembler olarak nasm forku yasm ye geçmeye başladı,
bazıları hala her iki assembler için destek verirken bazıları artık
sadece yasm destekliyor, özellikle yeni nesil multimedia kabilesini
derlemek için bazı paketlerde çok faydalı bazılarında zorunlu olacak.

 Neredeyse tamamlanmış NASM sentaksı uyumluluğunun yanında biraz daha
hızlı çalışan kod üretmesi, GNU as, bir miktar TASM desteği, bir sürü
farklı obje formatı desteği, bir kaç farklı debug sistemi desteği,
64bit desteği, python binding leri gibi güzel özellikleri var. Konuyla
ilgilenenler sitesinden [1] daha detaylı bilgi edinebilir.

 Paketi playground uma koydum, bir süredir de kullanıyorum gayet
memnunum. Bu paketi yakında devel deposuna alacağım. Bileşen olarak da
system.devel e alıp (2009 için) isteyen programın yasm kullanabilmesini
sağlamak istiyorum.

 Nasm yi henüz depodan atmak için de erken görünüyor. 2009 içinde yine
system.devel de tutalım, isteyen program istediğini kullanabilsin, daha
sonra da gidişata göre karar verelim diyorum.

 İhtiyaç olursa 2008 de yasm yi (belki programming.tools olarak) depoya
alabiliriz ama şimdilik zorunlu hale getirmemeye çalışıyorum.

 Ne dersiniz, itiraz başka öneri vs. var mıdır ?

[1] http://www.tortall.net/projects/yasm/