[Gelistirici] kaptan 4

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
22 Oca 2009 Per 14:35:29 EET

2009/1/22 Doruk Fisek <dfisek at fisek.com.tr>:
> Thu, 22 Jan 2009 13:08:32 +0200, Necmettin Begiter
> <necmettin.begiter at gmail.com> :

> Detayli yetkilendirmede hicbir sakinca yok, hatta baskalarinin
> kullandigi bilgisayarlarin sorumlulari olan sistem yoneticileri icin
> oldukca gerekli.
>
> Bence kullanicilar bir "profil" destegi her derde deva olur. Yani x, y,
> z yetkilerine sahip bir kullanici tipi tanimlayabilmek.
>
> Birkac tane de "ontanimli profil" oldu mu, yeme de yaninda yat.
>
>                   Doruk

Detaylı yetkilendirme olmasın demiyorum zaten.. (Antreparantez, olsun
ama biraz daha kullanışlı olsun.. Geliştiricilerimizden herhangi biri
kullanıcı yöneticisini açsa, eylem ağacının altına "izin ver" ve
"engelle" diye iki radyo düğmesi koymak yerine "izin ver" diye tek bir
işaretleme kutusu olsa daha kullanışlı olacağını görecektir.. Hattâ o
işaretleme kutusu eylem ağacının içine, eylem gruplarının ve
eylemlerin sol yanına konsa daha da kullanışlı olacağını bilecektir..)
Açın Windows'da bilmemne yöneticisinde adamın bilgisayarı
kapatabilmesini engelleyin meselâ.. Profil desteği de aynen verdiğim
örneğe karşılık geliyor. Administrator = root, Yetkili kullanıcı =
wheel, kısıtlı kullanıcı = !wheel gibi..

Ben Windows'daki gibi olsun demiyorum elbette. Bu konuda aynı şekilde
düşünüyorum. Örneğin "paket yönetebilen" kullanıcı her türlü paket
kaldırabilsin (base hariç şüphesiz); "internet bağlantısı yönetebilen"
kullanıcı bağlantı ekleyip kaldırabilsin, açık kapatabilsin;
"bağlanabilen" kullanıcı bağlantıyı açıp kapatabilsin ama silemesin
vb.