[Gelistirici] kaptan 4

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
22 Oca 2009 Per 10:54:38 EET

Perşembe 22 Ocak 2009 tarihinde, Isbaran Akcayir şunları yazmıştı:
> yali-firstboot  ne demek bilmiyorum ama ilk açılışta ağ yöneticisi ve paket
> yöneticisi açılmasın daha kötü olur eğer öyle bir şey kastediyorsan

Bununla kastettiğimiz şu: Kurulum bitip de sistem yeniden başlatıldığında kdm
yerine yali-firstboot açılacak (YALI'ya benzer bir arayüz). Burada kurulum
sonrası bir defa yapılacak ayarlar sorulacak. Kaptan'da ise sadece *kişisel*
ayarlar sorulacak.

Avantajları:
* firstboot root yetkilerine sahip olduğu için kaptan'daki gibi ikide bir
parola penceresi çıkmayacak (ağ ayarları, depo ekleme, ekran kartı sürücüleri
kurulumu root yetkisi istiyor).

* Her kullanıcı için ağ ayarları, depo ekleme gibi işler sorulmayacak. Bunlar
kurulum sonrası bir defa yapılacak ayarlar.

* Ekran kartı sürücülerinin otomatik kurulumu için başka bir yerde package-
manager/pisi çalışmamasını garanti etmemiz gerekiyor. firstboot'da nasıl olsa
başka bir uygulama çalışmayacak.

* Kaptan'da adım sayısı azalacak. KDE4 ile birlikte ekleme ihtiyacı
duyacağımız kişisel ayarları (efektler, nepomuk, vs açılsın mı gibi)
eklemekten de çekinmeyeceğiz böylece.