[Gelistirici] kaptan 4

Pinar Yanardag pinar at pardus.org.tr
22 Oca 2009 Per 10:24:36 EET

selamlar,

kaptan'i qt4'e port etmeye basladim. kde4 tarafinda cok sey degistigi
icin hem gui hem kod olarak yeniden yazilacak. tasarim olarak, ogelerin
yerlesimini eskisi [1] gibi yapmayi dusunuyorum,

simdilik kaptan'da olacak adimlar asagidaki gibi gozukuyor:

- fare (sag, sol tik) ve dizin (tek, cift tiklama) ayarlari
- stil ayarlari (panel ayarlama bolumunun yerine gelecek bu)
- coklu masaustu ayarlari (gecen sefer coklu masaustu kavrami ile
tanismamis insanlara, "bak bu da var" demek icin koymustuk bunu.. ama
simdi koyup koymama konusunda emin degilim pek, )
- duvarkagidi ayarlari
- ag ayarlari *
- paket yoneticisi ayarlari *
- hoscakalin ekrani (burada tanitim amacli system-settings, display
manager, wiki, yardim sayfalarina vs. den bahsedilecek)

* bu iki adimi yali first boot'a koymaya karar verirsek buradan
kalkacak. kaptan'a cok fazla adim koyup kullaniciyi bunaltmak
istemiyorum ama simdilik bunlar kaptan'da kalacak gibi gozukuyor.

oneri/elestiri/eski kaptan'da oldugunu dusundugunuz yanlislar, vs ..
onerisi olan varsa duymak isterim..

not: kullanicilar eskisinde oldugu gibi adim atlayamayacaklar ama
sonradan kaptan'i acan kullanicilar hicbir ayar degistirmek zorunda
kalmadan son adima kadar gelebilecek.

[1]: http://pinguar.org/blog/?p=33

--
Pinar Yanardag