[Gelistirici] COMAR ve *Kit'ler

Gökmen GÖKSEL gokmen at pardus.org.tr
21 Oca 2009 Çar 15:34:52 EET

On Wednesday 21 January 2009 14:10:26 Bahadır Kandemir wrote:
> 21 Oca 2009 Çar tarihinde, Furkan Duman şunları yazmıştı:
>
> Biraz bekleyelim, çok az geliştirici katıldı tartışmaya.
>
> Network ve paket arayüzlerimiz (UI anlamında değil, manager anlamında
> kullanıyorum) epey beğeni topladı, port edemediler şimdiye kadar, kod ve
> UI iç içeydi. Arayüzleri onların kullanabildiği hale getirmek için iki yol
> var:
>
> İlki, arayüzdeki Çomar çağrılarını bir modül içinde toplamak ve, arayüzü
> kendi dağıtımına port etmek isteyenler için "al, bu dosyada boşlukları
> doldur, bitti gitti" demek.
Çok güzel bir fikirmiş benim önderdiğime ne çok benziyor..

> İkincisi, arayüzleri FreeDesktop.Org'un (FDO) tanımladığı DBus servislerini
> kullanacak şekilde yazmak. Sıfır değişiklik ile, arayüzleri alıp
> kullanabilir böylece diğer dağıtımlar. Yapılması gereken ek iş çok burada.
> Bu arayüz, Pardus'ta çalışırken FDO'nun sunduğu backend'i değil, Çomar
> kullanmalı. Yazılacak ara bir DBus servisi ile (PythonDBus ile servis
> yazmak çok kolay), FDO çağrılarını Çomar metodlarına map etmek gerekecek.
Bu daha da güzel bir fikir, katmanları düzgün ayırınca aslında bunlara gerek
olmaması lazım değil mi Bahadır ?

> Pardus'ta da Çomar kullanmayalım, doğrudan FDO'nun sunduğu backend'leri
> kullanalım diyebilirsiniz. Ancak şöyle bir şey var, arayüzlerimiz sadece
> güzel UI'leri olduğu için değil, arkada işleri düzgün bir şekilde yaptığı
> için başarılı.
Evet, biz kesinlikle Çomar'ı kullanmalıyız, kaldı ki atıyorum service-manager
veya disk-manager için hazır bir backend yok yanılmıyorsam..

--
Gökmen GÖKSEL