[Gelistirici] COMAR ve *Kit'ler

Bahadır Kandemir bahadir at pardus.org.tr
21 Oca 2009 Çar 14:10:26 EET

21 Oca 2009 Çar tarihinde, Furkan Duman şunları yazmıştı:
> Bence eninde sonunda yapılacak ve yapılması gereken bir iş olduğundan
> 2009 için buna da başlayalım diyorum. Ertelemenin lüzumu var mı? Ben
> elimden geldiğince yardım ederim.

Biraz bekleyelim, çok az geliştirici katıldı tartışmaya.

Network ve paket arayüzlerimiz (UI anlamında değil, manager anlamında
kullanıyorum) epey beğeni topladı, port edemediler şimdiye kadar, kod ve
UI iç içeydi. Arayüzleri onların kullanabildiği hale getirmek için iki yol
var:

İlki, arayüzdeki Çomar çağrılarını bir modül içinde toplamak ve, arayüzü
kendi dağıtımına port etmek isteyenler için "al, bu dosyada boşlukları
doldur, bitti gitti" demek.

İkincisi, arayüzleri FreeDesktop.Org'un (FDO) tanımladığı DBus servislerini
kullanacak şekilde yazmak. Sıfır değişiklik ile, arayüzleri alıp
kullanabilir böylece diğer dağıtımlar. Yapılması gereken ek iş çok burada.
Bu arayüz, Pardus'ta çalışırken FDO'nun sunduğu backend'i değil, Çomar
kullanmalı. Yazılacak ara bir DBus servisi ile (PythonDBus ile servis
yazmak çok kolay), FDO çağrılarını Çomar metodlarına map etmek gerekecek.

Pardus'ta da Çomar kullanmayalım, doğrudan FDO'nun sunduğu backend'leri
kullanalım diyebilirsiniz. Ancak şöyle bir şey var, arayüzlerimiz sadece
güzel UI'leri olduğu için değil, arkada işleri düzgün bir şekilde yaptığı
için başarılı.