[Gelistirici] COMAR ve *Kit'ler

Bahadır Kandemir bahadir at pardus.org.tr
21 Oca 2009 Çar 12:35:37 EET

21 Oca 2009 Çar tarihinde, Faik Uygur şunları yazmıştı:
> Bu obje nasıl bir şey, nedir belli değil. Sonuçta bu interface'i biz
> comar ile implement edeceksek buradaki dönüş değerinin ne olduğunu da
> anlamak lazım, ona göre dönmek lazım ki, atıyorum diğer dağıtımdaki
> network-manager guisi çalışsın, ve ya bizim ui diğer bir dağıtımda
> çalışabilsin. package-kit interface'i içinde aynı şey geçerli.

Tartışmayı buraya alalım.

Çomar'ı bir yapılandırma yöneticisi olmaktan çıkarıp bir "Meta DBus
service" haline getiriyoruz, bir anlamda. Interface'i XML ile, backend'i
Python ile yazabildiğimiz bir servis.

Servisleri farklı adreslerden sunup, misal org.freedesktop.DiskManager
servisi oluşturup bunu FDO'ya kabul ettirmek mümkün. Ancak Network-Manager
için Çomar'da fazla değişiklik gerekiyor, tam anlamıyla "Meta DBus
service" haline gelmesi gerekiyor (bakınız Gnome NM API'si) modelini
değiştirmek, Network-Manager backendini Python ile yeniden yazmak, diğer
dağıtımlar bizim arayüzü kullansın ve upstream ile halay çekelim diye
yapılacak iş değil.

Çomar'a ellemeyip, Meta DBus servisi yazıp, NetworkManager API'sini betik
içinde Çomar'a map etmek daha kolay olur.