[Gelistirici] Sürüm adı.

Bahadır Kandemir bahadir at pardus.org.tr
21 Oca 2009 Çar 10:30:49 EET

21 Oca 2009 Çar tarihinde, Türker SEZER şunları yazmıştı:
> Lakin geliştiricilerin sürüm adını kullanıcılarla aynı anda duyuyor
> olması (hele ki manidar bir sürüm adı için) her ne kadar gerçek anlamda
> "çok" önemli olmasa da normal gelmiyor bana. Birisi bana Pardus'çular
> Gazze diye sürüm çıkarmış dediğinde bir Pardus'çu olarak bu konudan
> habersiz olmam sizce de enteresan değil mi?

Kararsız sürümlere isim verme geleneği bir süre önce sonlanmışken, Beta
öncesi "Gazze olsun mu?" diye sordu bir geliştirici. Yanılmıyorsam ilk kez
oldu bu. Tartışma o kadar uzadı ki, Beta'ya bu ismi vermek mümkün olmadı.
Tartışmanın geliştirici listesinde yapılmamasının sebebi eski (ve
kurtulmaya çalıştığımız) bir alışkanlık.

Aramızda yapılan bu ilk (?) sürüm ismi tartışmasını geliştiriciye
taşımalıydık, ki Erkan Bey de aşağıda sürümlere verilen adlarla ilgili bir
politika belirlenirse, bunun elbette geliştirici listesinde
yapılabileceğini söylemiş.

20 Oca 2009 Sal tarihinde, Erkan Tekman şunları yazmıştı:
> Eğer bu camia üyelerinin katılımı ile, UEKAE kural ve önceliklerine de
> uyacak şekilde, bir yönetişim yapısı oluşturabilirsek buna uygun hareket
> etmekten en büyük keyfi benim alacağımdan emin olabilirsiniz. Buna "kod
> adı kullanılmaz", "kod adları oylama ile belirlenir", "kod adlarına
> sürüm yöneticisi karar verir" gibi kurallar da dahildir

Geliştiricilerin yapacağı bir oylama ile (elbette kurumun kural ve
önceliklerine uyacak şekilde) karar verilmesi taraftarıyım.

Selamlar,
Bahadır