[Gelistirici] Gparted'in Kdebase bağımlılığı var =)

Gökmen GÖKSEL gokmen at pardus.org.tr
20 Oca 2009 Sal 23:08:24 EET

On Tuesday 20 January 2009 22:44:11 Gürer Özen wrote:

> Bahsettiğim şey pseudo code olarak şu (UI tarafı):
>
> import dbus
> iface = dbus.Interface(proxy_şeyi, "org.freedesktop.PackageKit")
> iface.InstallPackageName("inkscape")
>
> Dikkat ettiysen bu standart package kit kullanımı. Bahsettiğin ara katmanı
> dbus sağlıyor, bizim yeniden icat etmemize gerek yok.
Ara katmandan kastım dbus'ın yerini alması gereken birşey olarak
düşünmemiştim; Comar'ın metodlarını kullanan bir iskelet dosya olarak
düşünmüştüm bir önceki mailde örnek verdiğim gibi.

Tabi bu daha mantıklı bir kullanım olacaktır fakat burada henüz icat edilmemiş
Interfaceler (org.freedesktop.DiskKit gibi) için yine diğer dağıtımları bir
standarta zorlamış olmayacak mıyız ?
> Bu UI lar her dağıtımda çalışacak.
>
> Peki burada çomar nerede diyeceksin? Çok basit çomar kendini package-kit
> olarak dbus'a register etmiş, bu install çağrısını yakalayacak. Sonra bizim
> pisi betiğine verecek, o da install işlemini gerçekleştirecek. Tabi bu
> pardus üzerinde default olarak böyle. İstersek çomarın model.xml gibi bir
> dosyasında bunu kapatıp gerçek package-kit'i yada başka bişeyi de
> kullanabiliriz.
Evet bu güzel gözüküyor.

> Çomar bu mapping dışında "tr.org.pardus.comar.Disk" vb gibi şeylerden bizim
> kendi yaptığımız özel modelleri de sunacak. Hatta eski kodlar bozulmasın
> diye eski interfaceleri vb. Mesela package-kit interfacesi tüm pisi
> işlevlerini sunmuyorsa onlar da kendi alanımızda extra olarak sunulabilir.
Evet bizde problem olmayacak yeni bir model eklemek, fakat diğer dağıtımlarda
olmayan bu model onlarında birşeyler yapma zorunluluğunu getirmeyecek mi ?

> Gerekirse yeni şeylerin modellerini de org.freedesktop içinde oluşturup
> geliştirebiliriz hatta.
>
> Yani Çomar bizim jenerik *-kit'imiz olacak, import comar yerine import dbus
> ile kullanacağız ama bize kolayca yeni yapılandırma araçları sunma ve
> eldeki araçları Python ile daha güçlü ve maintainable şekilde geliştirme
> imkanı verecek.
Güzel..

> Böylece UI larımız dağıtım bağımsızlaşacak. Çomar ise diğer dağıtımlardaki
> *-kit lere drop-in replacement hale gelecek.
>
> import comar ise zaten altta dbus kullanıyor, eski kodlar için obsolete
> olarak bir kenarda bırakılır.
>
> Burada yapılacak üç iş var:
Bu yapılması gereken işlerin yeni *-manager serisinin geliştirlme aşamasından
önce kararlaştırılması ve bir sonuca bağlanması iyi olur :)

> 1. Çomarın model yönetiminin böyle bir işe göre elden geçirilmesi.
Bu kısım Bahadır'ın ilgi alanı..

> 2. Sistem modelimizi elden geçirmek ve artık diğer dağıtımlarla birlikte
> geliştirmek için gerekli ortak çalışmalara katılmak.
Bu hepimizin işi olmalı, herkesin ilgilendiği konu ile ilgili bir takım lobi
çalışmaları yapması süper olur..

> 3. Yavaş yavaş UI araçlarını bu yeni sisteme geçirmek.
Zaten KDE4 için geliştireceğimiz araçlar için böyle bir altyapıyı kullanmak
süper olur..

> 4. Profit!
Kısmet :)

--