[Gelistirici] Sürüm adı.

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
20 Oca 2009 Sal 18:50:03 EET

Furkan Duman wrote:

> Tam olarak değil. Ancak geçersiz de değil.
>
> Bu konuya bir tek sizin yanıt yazdığınızı görünce, kod adının aslında
> "çekirdek" geliştiriciler tarafından da değil de sizin tarafınızdan
> seçildiğini algılıyorum. ( Hatalı olabilirim. Ancak niye sadece siz
> yanıt veriyorsunuz? "Arkadaşlar siz durun. Buna ben yanıt yazacağım mı
> dediniz?" :) )

Evet hatalısın. Ben kişisel olarak cevap vermek istemedim çünkü önemli
bir konu ve tartışma olarak görmüyorum. Aylardır sürekli böyle bir
ayrımdan bahsediliyor, ben de her defasında bu ayrımı görmezden geliyor
ve kabul etmiyorum. Sıkıldım artık ayrımcılık hikayesinden.

Kaldı ki kod adı mevzu ISO'ların yayınlanmasına çok kısa süre kala
aklımıza gelen bir şeydi, burası geliştirici listesi burada bin çeşit
insan var, böyle kozmetik ve manidar bir konuda biri A deseydi diğeri B
bir başkası da C diyecekti ve uzlaşamayacaktık.

> Doğal tabii. Ancak bu, "Dağıtımla ilgili kararları "çekirdek"
> geliştiriciler alır", demek olmamalı.
>
> Toy Story filminin oyuncak karakterlerinin isimlerini
> kullanıyor. Biz de bu şekilde sınırlandırırsak kod adı konusunda
> herhangi bir tartışma çıkacağını zannetmiyorum.
>
> Mesela bir fikir:
>
> Karagöz, Hacivat, Meddah vs gibi geleneksel oyunlarımız kod adı olarak
> kullanılacaktır.
>
> diyebilir ve bu konuyu kapatabiliriz.

Kod adı konusunda herhangi bir tartışma mı çıktı? Böyle bir politikamız
yok ki, her sürüme kod adı vermiyoruz ki. Her sürüme kod adı
vermediğimiz için bunu bir kısıta sokmanın bir anlamı yok bence. Toy
Story eşdeğeri bir şeyi zaten sürüm isimleri için kullanıyoruz, ki
ubuntu da sürüm isimleri için kullanıyor. Durup dururken bir kod adı
verdiysek altında daha toplumsal ve duygusal bir neden yatıyordur,
aniden ortaya çıkmıştır ve çevresinde herhangi bir duvara gerek yoktur
zaten ne olduğu bellidir.

> Burada sorun sadece kod adı konusunda değil. Esasen kod adının ne
> olduğu çok umurumda da değil. Ancak nezaketen de olsa, geliştirici
> listesine bunun sorulması-bildirilmesinin gerektiğini düşünüyorum.

Bu da bir çekirdek/çekirdek olmayan geliştirici grubu ayrımcılığı
işareti olarak kabul edilmediği sürece ben her şeye varım..

İyi çalışmalar.

--

Ozan Çağlayan
<ozan_at_pardus.org.tr>