[Gelistirici] Gparted'in Kdebase bağımlılığı var =)

Gökmen GÖKSEL gokmen at pardus.org.tr
19 Oca 2009 Pzt 22:59:04 EET

On Monday 19 January 2009 22:34:10 Gürer Özen wrote:

> Muhakkak. Yalnız, o zaman o uygulamayı kullanma yetkisi verdiğin
> kullanıcıyı efektif olarak root yapıyorsun demektir, ve bütün fine-grained
> ACL modeli ve policykit vb boşuna olmaz mı?
Hayır, bir adama ACL olarak fstab dosyasını değiştirme yetkisi veriyoruz
sadece, root olma hakkı vermiyoruz ki ;)

> Ayrıca diyelim ki o dosyanın formatı değişti, yada dosya değil de başka bi
> şekilde tutuluyor yeni sürümde o bilgiler. Eğer bir model yapılmış olsa,
> ilgili modeli sağlayan betiğin değişmesi yeterli olacakken, şimdi o
> dosyalara yazan tüm managerları vb yi bulup modifiye etmek gerekecek. Yani
> encapsulation yapmak yerine, gidip ana logic kısmını UI ların içine gömmüş
> oluruz.
Disk-manager için böyle birşey geçerli değil yalnız, ben bu tip durumlarda
kullanılmak üzere böyle bir özellik yardımcı olur diye düşünüyorum. Sonuçta
/etc/fstab ile uğraşan tek bir uygulamamız var (diğerleri comar kullanmıyor,
zaten fstab değiştiğinde herbişi değişir :) )

--
Gökmen GÖKSEL