[Gelistirici] Gparted'in Kdebase bağımlılığı var =)

Gökçen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
19 Oca 2009 Pzt 22:15:55 EET

Monday 19 January 2009 Tarihinde Ekin dedi ki:
> Bunu bir kere konuşmuştuk sanki ama mail'i bulamadım şimdi - bir
> geliştirici (Fatih, xdg familyasından araç ile ?) genel bir yol önermişti
> sanki.

Ben bir hatada önermiştim. COMAR'a komut çalıştırmak için bir bacak yazıp,
kdesu/gksu gibi programlar için de bir wrapper yazarsak, kdesu/gksu kullanan
uygulamalar da dahil heryerde PolicyKit ile kimlik denetimi yapılmış olur.

Yani görevi sadece verilen komutu root olarak çalıştırmak olan bir COMAR
bacağı yazılır(evet biraz dikkat etmek gerek yazarken, hassas bir durum),
kdesu wrapper'ında da (virtualbox'da yapılana benzer şekilde) COMAR'dan komutu
(gparted mesela) root olarak çalıştırması istenir. PolicyKit de, "şu komutun
çalıştırılması için parola girilmesi isteniyor, parola yazın" filan gibi
birşey der.

Az önce yazdığım şeyi çürütmüş gibi oldum biraz ama, özetle, istersek
yapabileceğimiz bir şey :)

--
Gökçen Eraslan