[Gelistirici] yeni geliştiriciler

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
18 Oca 2009 Paz 14:44:49 EET

Furkan Duman wrote:

> Bu yeni UEKAE geliştiricileri için de geçerli olabilir mi? Ben yeni
> arkadaşların çoğunu tanımıyorum. Projede kim ne iş yapar bilemiyorum.
> Yeni arkadaşlardan ortada görünen 1-2 kişi. Aslında artık yeni de
> değiller 1 seneyi geçtiler sanırım. Ancak kendilerini tanıttılarsa
> bile kaçırmışım.

Olabilir tabi, neden olmasın, ben başlayayım mesela o vakit :)

2007 yazında Pardus'ta 3.sınıf stajımı yaptım. Aynı yıl Ekim ayında
yarı-zamanlı olarak çalışmaya başladım ve bu yaz mezun olunca
tam-zamanlı oldum.

Daha çok düşük seviyeli ıvır zıvırlarla ilgilenmeyi seviyorum, grafik
arayüz tasarımı ve grafik arayüzlü uygulama geliştirilmesiyle çok fazla
aram olmadı. 2008 yolunda otomatik yazıcı tanıma desteğini
ayaklandırmaya çalıştım.

Paket hatalarıyla oldukça fazla ilgileniyorum ve elimden geldiğince
çözmeye çalışıyorum.

Stajdan beri ilgilendiğim derleme çiftliği kodu benim üzerimde.

Şu anda kde 3.5.x paketlerinin bakımı bende.

Pardus-translators listesinde yabancı çevirmenlerle koordinasyonu
sağlayarak eksik çevirileri onlara bildiriyor ve depoya yansıtıyorum.

Vakit buldukça review yapmaya ve review listesini hareketlendirmeye
çalışıyorum.

Çekirdek ve eşrafının bir kısmı bende. Bugzilla'dan aldığım geri
dönüşlerle onların bakımını yapmaya ve daha fazla donanım destekler hale
getirmeye çalışıyorum.

Böyleyken böyle :)

--

Ozan Çağlayan