[Gelistirici] /etc/pardus-release

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
18 Oca 2009 Paz 14:37:38 EET

Bildiğiniz gibi sürüm bilgisini bu dosyada tutuyoruz. Ancak aynı dizinde
bir de /etc/zemberek-release dosyası var. Virtualbox, alsa-info,
phoronix-test-suite gibi dağıtım bağımlı bazı şeyler yapan araçlar bu
dosyalarla haşır neşir olarak dağıtımı tespit ediyorlar.

Ancak örneğin phoronix-test-suite, /etc/*-release dosyasını açıyor bu da
tesadüfen pardus'u açıyor bizde, öyle olmayabilirdi.

Önerim, diğer çoğunluk dağıtımın yaptığı gibi lsb_release kullanmak. LSB
(Linux Standards Base)'in kısaltması. Bu araç ufak bir betik ve
/etc/lsb_release dosyasını parse ediyor. Bu dosyaya dağıtım adı, sürümü,
kod adı, ve tanımı gibi 4 satır tanımlanabiliyor, lsb_release betiği de
bunları parse edip ekrana çıkartıyor. phoronix öncelikle lsb_release
çağırıyor olumsuz dönerse başka metodlar deniyor. Ubuntu, Gentoo,
lsb_release kullanıyorlar.

Paketini yaptım, playground'umda duruyor. Review'a alacağım yakında.
Bilginize.

--

Ozan Çağlayan
<ozan_at_pardus.org.tr>