[Gelistirici] Pardus 2007-2008 performans farkı

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
13 Oca 2009 Sal 00:35:09 EET

On Mon, 12 Jan 2009 23:27:46 +0200
Doruk Fisek <dfisek at fisek.com.tr> wrote:

> Mon, 12 Jan 2009 23:04:49 +0200, Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr> :

> Valla ben arka cikayim.
>
> 2.6.18'de daha iyiydi, 2.6.16'da daha da iyiydi durum.
>
> Tabii sadece cekirdege mi bagli bilemiyorum, bircok arac da degisiyor
> ayni anda.
>
> Ozellikle yeni cekirdekler eski sistemlerle daha kotu calisiyor diye
> gozlemliyorum. Yeni cekirdekler daha cok kaynak istediklerinden
> degil, o donanimlari kullanan ve bu konuda yakinan insanlar
> azaldigindan diye dusunuyorum.
>
> ext3 konusunda da bir not, eski makinalarda ext3 yerine xfs
> [...]

 Ben de eski xfs cilerdenim, ama barrier patlamasından sonra xfs i
bıraktım. barrier açık iken biz fani masaüstü kullanıcılarında ciddi
performans kaybı oluyordu, barrier kapalı iken de data corruption
oluyordui, bir kaç düzeltmeden sonra hala pörtlemeye devam edince vaz
geçtim. 2008 de de çok az kullandım, belki toparlamıştır, ama
güvenemiyorum hala.