[Gelistirici] C/C++ derleme flagları ?

Mehmet Nur Olcay mnurolcay at gmail.com
12 Oca 2009 Pzt 18:04:34 EET

Merhaba,

CFLAGS ve CPPFLAGS hakkında anlayamadığım bazı şeyler var. Contribdeki
hawknl[1] paketini düzeltirken bu flaglardan hangilerini almam gerektiği
konusunda tekrar takıldım, birileri bilgi verebilir diye düşündüm.

Bizim flaglarımızı kullanmayan uygulamalarda, kendi flaglarımızı export
ediyoruz. Fakat bunun yanında bazı uygulamar başka flaglar da kullanıyor.
Biraz ayrıntı olduabilir ama bu flaglardan hangileri ( en azından en çok
kullanılanları ) ne işe yarar, Pardus'ta hangilerini kullanabiliriz, daha
önemlisi hangilerini kullanmamalıyız ?

Bu konuda bilgi verebilecek biri olursa, benim açımdan ve birçok paketçi
açısından çok faydalı olacaktır. Bir de bunu şurdaki[2] ve şurdaki[3] gibi bir
wiki sayfası yapabilirsek, kalıcı da olur.

Özelde hawknl flagları genelde C/C++ flagları hakkında bilgi verebileceklere
şimdiden teşekkürler...

[1].http://svn.pardus.org.tr/contrib/devel/programming/libs/hawknl/actions.py
[2].http://en.gentoo-wiki.com/wiki/CFLAGS
[3].http://en.gentoo-wiki.com/wiki/Safe_Cflags