[Gelistirici] Geçici DNS modeli

Furkan Duman coderlord at gmail.com
12 Oca 2009 Pzt 00:03:29 EET

Merhaba,

30 Aralık 2008 Salı 08:48 tarihinde Bahadır Kandemir
<bahadir at pardus.org.tr> yazdı:
> {get,set}Nameservers metodları resolv.default.conf'u değiştirsin,

Burada hemfikiriz.

> resolv.conf oluşturma aşamasında, eğer DNS sayısı 3'ten az
> ise /usr/share/baselayout/resolv.conf'tan alınsın.

Buna katılmıyorum. Kullanıcı NM de Dns ayarlarında  "Öntanımlı"
seçerse bu DNS'leri kullanalım. Diğer ayarlarda sadece DHCP'den gelen
veya elle yazdıklarını derim.

Bu DNS'leri kullanım isteği kullanıcının insiyatifinde olmalı. Aksi
halde zorlamış oluyoruz. Özgür sistem = Özgür DNS seçimi. :)

> Bu arada, Net.Stack ve Net.Link'te API kırmayacağız ama Network.Link gibi
> yeni bir Network.Stack modeli oluşturabiliriz.

O daha güzel olur. Zaten 2009 sürümü için düşünüyorsak varolan
modellere hiç elleşmeyeyim.

Düşündüğüm modelde bir hatam oldu. dnsmasq yamasını ve modeli biraz
değiştireceğim.

Network.Stack modelinde 2 metoda ihtiyacım var. Birisi DNS kaydı,
diğeri interface için kaydedilen DNS lerin dnsmasq den silinmesi için
gerekli.

registerNameServers(ifacename, nameservers, searchdomain)

DNS client a interface de tanımlanan DNS adreslerini gönderecek.

ifacename : eth0, eth1 vs..
nameServers: Kullanıcının öntanımlı, dhcp, manuel olarak ayarladığı
dns lerin listesi.

unregisterNameServers(ifacename, nameservers, searchdomain)

DNS client'tan interface e kaydedilmiş adreslerin hepsini silecek.

ifaceName : eth0, eth1 vs..

unregisterNameServers da bana aslında sadece ifacename lazım. Ancak
ilerde başka bir dns client kullanırsak diğer değerler belki ona
gerekir. Bahadır sen ne dersin?

Kolay gelsin.

--
Furkan Duman