[Gelistirici] Servis Manager'ın Çomar'a asenkron çağrı yapma hadisesi.

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
8 Oca 2009 Per 20:01:05 EET

2009/1/8 Furkan Duman <coderlord at gmail.com>

> Niye Çomar'a asenkron çağrı yapıyoruz? Servis stop veya start olana
> dek kullanıcı beklesin. UI'ı bloklamayalım diye düşünmüşüz sanırım.
> Ancak mesela ben samba servisini stop ediyorum. Samba da stop edilme
> süresi uzun bir servis. Başka bir servisin üzerine geliyorum. Tekrar
> samba'ya geliyorum. Bir önceki düğme state tutulmadığı için tekrar
> stop edebiliyorum. Ayrıca yine stop komutu gönderiliyor vs.

Burda tek aklima gelen soru, calistirilan veya durdurulan servis zamanli
olarak durmazsa veya calismazsa, UI'nin davranisi ne olacak? Kitlenip
kalacak mi yanit gelecek diye? Calistirilan veya durdurmaya calisilan bir
servis icin bir pencerecik ciksin, proses'i belirtsin, bloklanacaksa o
bloklansin UI degil. Ya da UI'nin calistirilmaya veya durdurulmaya calisilan
servislerden haberi olsun. State durumuna "calistiriliyor" "durduruluyor"
gibi durumlar da cikabilsin.

--
Emre