[Gelistirici] Yine MPlayer kabilesi test isteği

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
7 Oca 2009 Çar 13:50:14 EET

On Wed, 7 Jan 2009 09:07:16 +0200
"Furkan Duman" <coderlord at gmail.com> wrote:
> En baştan yoktu demedim zaten. Onur bir sıkıntı var mı diye sormuş.
> Onu söyledim, belki bir yaması vardır, düzeltebilir diye. Bence can
> sıkıcı bir hata.

 Hmm evet o hata hariç bildiğim hataların hepsi çözüldü :)

 Bu sorun çok gıcık ben de farkındayım, ama çözümün bu 3 pakette
olmadığına, bu paketlerin kodunun bu konu için doğru olduğuna inanmaya
başladım. Bu sorun sadece kde altında oluyor, denediğim diğer
ortamlarda sorun oluşmuyor. glib/gtk tabanlı reparent kodunu X
çağrıları ile yaptığımda da aynı sorun oluştuğu için KDE ile GTK nın
bir yerlerde parent pencerenin hangisi olduğu konusunda anlaşamadığını
düşünüyorum. Yine de sorunun tam yerini bulabilmiş ya da çözebilmiş
değilim.

 GTK nın kullanmadığımız son bir kaç sürümünde sürekli bu konu ile
ilgili alanda düzeltmeler oluyor, bir GTK güncellemesi ile bu sorun
çözülecek gibime geliyor. Daha önce bir fırsatını bulabilirsem oturup
tekrar çözmeye çalışacağım ama uğraşmak isteyen varsa beni beklemeyin,
her türlü yardıma öneriye açığım.

 X, ICCCM vs. ile uğraşmak isteyen varsa bu sorunu çözerken bir sürü
şey öğrenebilir, bayağı ilginç bir sorun aslında.