[Gelistirici] Vaio fonksiyon tuşları , parmak izi okuyucu ve bazı sorunlar...

Mehmet Nur Olcay mnurolcay at gmail.com
4 Oca 2009 Paz 00:57:18 EET

Merhaba

Yeni bir dizüstü bilgisayar aldım ve ilk işim Pardus kurmak oldu,
karşılaştığım sorunları listeye yazmak istedim. Benzer modelleri kullananlar
için bazı iyileştirmeler yapılabilir belki.

Model: Sony Vaio VGNBZ560-P34

lsusb: http://www.sudrap.org/paste/5444/
lspci: http://www.sudrap.org/paste/5445/
lshw: http://www.sudrap.org/paste/5446/

2008.1 Kurulan Cd ile kurulum sorunsuz bir şekilde 18 dakikada bitti, Yalı
sağlam:)

*Kurulumdan sonra, ne kablolu ne kablosuz ağlara bağlanamadım maalesef.
iwlwifi5000-ucode gerekiyormuş meğer, başka bir pcden indirip kurmak durumunda
kaldım. Bu paketi cd ye alsak daha iyi olmaz mı?

*Parmak izi okuyucusunu bir türlü tanıtamadım. libfprint kurdum ( 0.1.0
sürümüne güncellemeyi denedim ), libusb kurdum ( 1.0 .0 sürümüne güncelledim
), pam_fprint kurdum fakat parmak okuyucusunu tanımadı, pam_fprint_enroll
çıktısında no such device dedi. Kdm için parmak izi okuyucusu diye bir staj
projesi vardı, akıbeti ne oldu? Kullanılabilecek gibiyse 2008.2
yetiştirilseydi pek şık olurdu,

*Fn tuşlarından sadece ses arttırma-azaltma tuşları çalışıyor, ekran
parlaklığı-sesi tamamen kapatma (mute) tuşları çalışmıyor. Sanırım kerneldeki
sony-laptop modülü ile ilgili bir durum, upstream deki durumu nedir,
güncellenmesi birşeyleri çözebilir mi bilemiyorum ?

*Ekran kartıyla ilgili bir sorun yaşamadım henüz ancak xorg.conf içinde
AccelMethod "XAA" eklemedeğim zaman yani default xorg ile kde4 efektleri
yalpalıyor. Bu da Intel ile ilgili bir şey sanırım.

2 günde bunlarla karşılaştım, fazlası olursa yazarım yine. İlgileneceklere
şimdiden teşekkürler.
--
Mehmet Nur Olcay