[Gelistirici] init script mudur parametreleri ve initramfs-tools

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
4 Oca 2009 Paz 00:04:48 EET

Cumartesi 03 Ocak 2009 tarihinde, Onur Küçük şunları yazmıştı:
> [...]
> Bunun için başka bir parametre mi bulsak ? Ya da farklı bir aile mi
> tanımlasak (boottype gibi) ? Daha da güzeli, root= den zaten lvm/raid
> olduğunu çıkaramıyor muyuz ?
>
>  Aynı şekilde livecd/livedisk için de mudur= içinde olmalı mı diye
> düşünmeye başladım. mudur= kullanmamızın sebebi kernel parametreleri
> ile çakışmasını engellemek, ama gfxtheme de (grub/isolinux) mudur=
> parametresini alıp değiştirmekte zorlanıyorum.
>
>  Fikirler öneriler ? Böyle kalsın dersek ona göre birşeyler
> uydurabilirim, illa değişsin diye ısrar etmiyorum, sadece yeri gelmişken

Evet, haklısın. Sadece müdür'ü ilgilendiren parametreler mudur= ile yazılmalı.
livecd, lvm, raid gibi seçenekleri tek başlarına kullanabiliriz. Ayrıca
python-pardus modülüne de kernel parametrelerini okuyacak bir fonksiyon yazıp
diğer araçlar da bunu kullanmalıyız.

>  Debian paketini kullanmaya taraftar değilim. Başka dağıtımların
> ihtiyaçları için yine onlara özel araçları kullanan bir initramfs
> sistemi bakımını yapmak anlamsız külfet getiriyor. Bir de zaten genelde
> karman çorman yazıyorlar, o anlamsız uzun kodların içinden çıkmak iyice
> zor oluyor.
>
>  Daha önce 2 kere denedik, initrd yi adam etmeye çalışırken geçen bir
> sürü zaman sonunda dellenip betiği baştan yazmıştım, hem çok kısaldı
> hem de tertemiz olmuştu. Bunu kaybetmek anlamlı gelmiyor.

Belki haberin vardır; ama yine de söyleyeyim. [1] adresinde dağıtım bağımsız
olmaya çalışan bir initramfs projesi var. Üstelik aktif. En son ext4 desteği
eklendi. İlgini çekebilir.

[1] http://bootutils.pr.linuxrulz.org/