[Gelistirici] 2007 kararli depo guncellemeleri yine kaput

Pinar Yanardag pinar at pardus.org.tr
3 Oca 2009 Cmt 21:18:33 EET

On 12/30/2008 05:24 PM nihat ciddi wrote:
> bu "sadece guvenlik guncellemesi" isini kaynak/ilgi yetersizliginden mi
> tercih ediyoruz?
>
> sunun icin soruyorum; paket/yazilimlarda yapilan guncellemeler sadece yeni
> ozellikler getirmiyor. sadece guvenlik guncellemelerini takip ederek,
> programlama/tasarim hatasi duzeltmelerinden yoksun kalmiyor muyuz?

dediginiz dogru, bazi uygulamalar yeni feature olmaksizin bugfix
surumleri de cikariyorlar ve ideal ortamda bu guncellemeleri de 2007'ye
yansitmak gerekiyor. fakat gelistiricilerin de gun gectikce 2007'den
uzaklastiklari bir gercek. cogu kiside artik 2007 yok ya da sadece
virtual box'da calistiriyorlar. paket guncelleme -en azindan devel ile
arasi cok acilmayan paketler icin- sorun olmayabiliyor fakat bu
paketleri virtualbox'da derlemek cogu zaman bir iskence. ben sadece
guvenlik guncellemeleri icin ayri bir 2007 makina tutuyorum ornegin. ama
herkes bu lukse sahip olmayabiliyor. saniyorum bu gibi nedenlerle
2007'ye gereken ilgi gosterilmiyor. tabii bir de 2008'i stable tutma
cabalari ve onumuzdeki aylarda daha da hizlanacak 2009 calismalari var..

fakat 2007'ye guncelleme sokmak isteyen gelistiricilere (2007 icin bir
end of life duyurulmadigi surece) 2008'e verilen ozenin aynen
gosterilmesi gerektigini dusunuyorum, paketlerin test deposunda uzun
sure beklemesi hos degil (ama gelistiricilere 2008 icin yaptiklari
guncellemeleri 2007'ye de merge etmeleri dayatilmamali.)

iyi calismalar,

--
Pınar Yanardağ (a.k.a PINguAR)
http://pinguar.org