[Gelistirici] hafta başlangıç günü

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
21 Şub 2009 Cmt 16:32:25 EET

On Sat, 21 Feb 2009 04:07:55 +0200
Burak Çalışkan <burakclskn at gmail.com> wrote:

> Selam;
>
> gtk_calendar widget'i hafta başlangıcını pazartesi göstermesi
> gerekirken pazar'ı gösteriyor. İngiliz takvim biçimini kullanıyor.
>
> gnu takımı olduğu için, ayarları LC_TIME yerellinden alıyor. Ne yazık
> ki bizde hafta başlangıcı tanımlanmamış. Ayrıca, gtk 2.4'ten sonra
> hafta başlangıcını pazartesi olarak atayamıyoruz.
>
> Ubuntu'dan altığım yama[ek-1] ile çözüm bulabildim[ek-2]. Ancak, cal
> komutu sistem yerellini kullanıyor ve bu yama ile hafta başını
> pazartesi olarak göstermiyor. Ubuntu'da ise sorun yok. Bir dizi yama
> [...]

 Ubuntu glibc için bir seri yama yapmıştı. 2009 için uğraşırken ilk
başta almıştım, sonra diğer dağıtımlar almadığı için vazgeçmiştim.
Tekrar geri alabilirim.

 Ekte yolladığın yama gtk için mi glibc için mi ?

 cal komutu (util-linux dan çıkıyor) için bu değişikliği yapmak iyi bir
fikir mi emin olamadım. Komutun kendisine parametre olarak haftabaşını
veriyoruz, bir yerel verisini kullanarak almıyor. Bir şekilde bu komutu
kullanın çıktısına göre hareket eden bir araç varsa onu bozabiliriz.
Ubutuntu da cal nasıl davranıyor öntanımlı olarak, man sayfasında ne
yazıyor ?

CAL(1)
BSD General Commands
Manual                                          CAL          (1)

NAME
     cal − displays a calendar
     −s      Display Sunday as the first day of the week.  (This is the
default.)

     −m      Display Monday as the first day of the week.