[Gelistirici] GSoC Fikirleri

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
18 Şub 2009 Çar 21:27:50 EET

18 Şubat 2009 Çarşamba 14:31:14 tarihinde Bahadır Kandemir şunları yazmıştı:
> Selamlar,
>
> Summer of Code başvuruları başlıyor, bu sene de katılmayı planlıyoruz ve en
> kısa zamanda fikirleri toparlamamız gerekiyor.
>
> Bir öğrencinin 2 ay gibi bir sürede yapabileceği, Pardus'un ve/veya özgür
> yazılım dünyasının bir eksiğini gideren proje önerilerinizi bekliyoruz.

Benim önerim projelerin Pardus teknolojileri ile doğrudan ilişkili (örneğin
PackageManager - PiSi - PackageKit çerçevesindeki işler gibi) konulara
yoğunlaşması. Ek özelliklerle (örneğin yüz tanıma gibi) bağlantılı olmaması
yönünde. Geçtiğimiz yıllarda ikinci tip projelerin hem ürüne dahil
edilmesinde, hem de sürekliliğinin sağlanmasında sıkıntılar yaşadık. Oysa ilk
tiptekilerin kod temeline hızla dahil olması ve sürekli kullanılması çok daha
kolay olacaktır.

Staj projelerinde öğrencilerin TÜBİTAK UEKAE'de çalışmaları beklendiği için
proje yürütücülerinin TÜBİTAK UEKAE ekibinden olmaları bekleniyor, en azından
projeyi TÜBİTAK UEKAE ofisinde sahiplenecek ve öğrenci ile ilgilenecek bir
arkadaşımızın bulunması. GSoC projeleri ise uzaktan çalışma ve dağıtık
geliştirmeye sonuna kadar açık. Bu yıl TÜBİTAK UEKAE dışı
geliştiricilerimizin mentor olacağı proje önerilerinizi özellikle bekliyoruz.
Bir ayrıntı: GSoC projelerinde mentor'lar da Google tarafından finansal
olarak destekleniyor.

Bir de ufak anımsatma: BİLMÖK'te GSoC ve staj projeleri ile ilgili bir listeyi
basılı olarak dağıtmak ve eş zamanlı olarak web'den yayınlamak istiyoruz. O
nedenle önümüzde yalnızca birkaç gün var.

--
Erkan Tekman
TÜBİTAK UEKAE

http://www.pardus.org.tr/