[Gelistirici] GSoC Fikirleri

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
18 Şub 2009 Çar 19:40:39 EET

Selam Gökmen,

Çarşamba 18 Şubat 2009 günü (saat 18:29:02) Gökmen Görgen şunları yazmıştı:
> [...]
> paketleri listeletemedim. Bir kısım özellikleri henüz desteklemediğini,
> belki de PackageKit'in PiSi'yi tam olarak destekleyemediğinden, artık
> gelişiminin durduğunu düşündüm.
>
> Neticede bizim şuan kullanmakta olduğumuz paket yöneticimizin eksiği
> yok, fazlası var. VirtualBox'unda Fedora veya Ubuntu'da sistem
> güncellemelesi yapmayı deneyen (cinnetlik) veya Suse'de YaST'i
> kurcalayan (tam profesyonel işi; ama kullanıcı dostu gibi görünmüyor)
> paket yöneticimizin ne kadar güzel olduğunu fark edebilir.
>
> Uzun sözün kısası, PackageKit ile ilgili güzel ümitler vardı eskiden,

Güzel ümitler halen var aslında fakat 2009 için biraz ertelendi. Örneğin
yazacağımız grafik arayüzde PackageKit interface'ini desteklemeyi düşünüyoruz
ilerde, en azından bu geçişin kolay olması için kodu yazacağız. Böylece diğer
dağıtımlar bizim grafik arayüzümüzü kullanabilecekler. Bu, kısa vadede düşük
seviye teknolojilerimizin diğer dağıtımlarda kullanılmasından daha mümkün
görünüyor.

PackageKit pisi backend'ini şu anki haline getiren Çağlar ve onun yaptığı
kadarıyla duruyor herşey. PackageKit backend'i ile ilgilenmek isteyen biri
çıkarsa güzel olur diye düşünüyorum, kendim vakit bulamıyorum çünkü.
PackageKit'in sunduğu api'yi bizim paket yöneticimiz ile implement etmek
asıl iş.

PackageKit dbus interface'ini Comar ile destekleyelim diye bir düşüncemiz de
var. Bu da Pardus'da packagekitd kullanmadan PackageKit interface'i kullanan
diğer guilerin de çalışmasını sağlayabilecek (xfce ya da gnome'da örneğin
diğer dağıtımların ortak guileri çalışabilecek). Burası tartışma konusu
olabilir aslında. Çünkü eğer packagekit pisi backend'i eksikleri giderilirse
packagekit'in kendisi gui'nin backend'i olabilir. Comar'ın PK dbus
interface'ini desteklemesi fikrimiz, packagekit'in yaptığı işin, dağıtımın
temel teknolojilerinden birinin yaptıklarının bir parçası olması,
packagekitd'in işi bir nevi, comar'ın alt kümesi durumunda.

En büyük eksiğimiz, evet :(

- Faik