[Gelistirici] Pisi ve PM için yapılacaklar

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
17 Şub 2009 Sal 15:55:51 EET

Pazartesi 16 Şubat 2009 günü (saat 23:55:07) Serdar Dalgıç şunları yazmıştı:
> Selamlar;

Selam,

>    - dodoc versiyonu eklemesin -> bu madde sadece 50. satır @
>    pisitools.py'de join_path('/usr/share/doc', get.srcTAG()) kısmını
>    join_path('/usr/share/doc', get.srcNAME()) yapmaktan ibaret değil mi?

Muhtemelen o kadardır, bakmadım henüz.

>    -  virtual dependency desteği ve "virtual component"/"group"
> desteği'nden kastın nedir? biraz daha açabilir misin?

virtual dependency: sanal bağımlılık... örneğin birden fazla kernel paketimiz
olabilecek: kernel-rt, kernel-pae; bunlar kernel paketi provide ettiklerini
söylecek, kernel bağımlılığı yazanlar için bağımlılık sağlanıyor olacak.

virtual component ya da sadece grup daha uygun olabilir. Daha önce de yazdığım
kullanıcılara hitap eden, paketler için daha üst seviye bir gruplama.

>    - pisi ilk çalışma performans artışı için depo ve paket cacheleme  -> bu
>    cacheleme nasıl olacak? daha detaylı açıklaman mümkün mü?

pisi komut satırında çalışırken aynı şeyleri her seferinde yeniden hesaplıyor,
paket deposu güncellenene ve ya sisteme yeni paket kurulup/kalkana kadar
bunları bir yerde tutup, tekrar kullanabilir.

>    - imza -> :) bir an önce hallolması için ben de elimden gelen desteği
>    vermek isterim. Tabi methodun ne olacağına karar vermek lazım, debian
>    benzeri depo imzalama + gnupg temelli bir çözüm mü yoksa paketlerin
> teker teker imzalandığı rpm ve jarsigner hali mi? Aslında başlı başına ayrı
> bir thread'de konuşulacak bir konu.

Karar verecek bir şey yok. Defalarca konuşulduğu üzere her ikisini de
yapabilecek.

>    - Depolar aktif/deaktif yapılabilsin -> Paket Yöneticisi için eklenmiş
> bu özellik, aslında pisi'ye de eklesek güzel olmaz mı? konsoldan pisi'yi
> kullanırken de depoyu aktif/inaktif hale getirmek güzel olacaktır bence.. -

api destekliyor şu an, cli'ye de eklerim.

> Güncelleme çeşitleri gösterilsin [security, critical, bug,
>    enhancement,...] -> bir öneri, bence bunu pisi bünyesinde de çeşitli
>    yerlerde gösterelim, pisi lu -i 'de mesela.

Gruplayarak bir parametre ile gösterebiliriz.

- Faik