[Gelistirici] Pisi ve PM için yapılacaklar

Serdar Dalgıç dalgic.srdr at gmail.com
16 Şub 2009 Pzt 23:55:07 EET

Selamlar;

KDE4 toplantı notları arasına sıkışıp, dallanıp budaklanmasın diye ayrı bir
thread açayım dedim. Pisi ve PM maintainer'ı Faik'in nezdinde geliştirici
listesine yazmış olayım, başka fikirler de gelebilir düşüncesiyle..

http://tr.pardus-wiki.org/Yol_Haritas%C4%B1:Pardus-2009

öncelikle eline sağlık Faik bu yapılacaklar listesi için.

aklıma takılan bir kaç nokta var, onları yazmak istedim:

   - dodoc versiyonu eklemesin -> bu madde sadece 50. satır @
   pisitools.py'de join_path('/usr/share/doc', get.srcTAG()) kısmını
   join_path('/usr/share/doc', get.srcNAME()) yapmaktan ibaret değil mi? daha
   kapsamlıysa aklındaki, açabilir misin?
   -  virtual dependency desteği ve "virtual component"/"group"
desteği'nden kastın nedir? biraz daha açabilir misin? en azından
yapılması
   düşünülenleri bir kaç cümleyle özetlesen?
   - pisi ilk çalışma performans artışı için depo ve paket cacheleme  -> bu
   cacheleme nasıl olacak? daha detaylı açıklaman mümkün mü?
   - imza -> :) bir an önce hallolması için ben de elimden gelen desteği
   vermek isterim. Tabi methodun ne olacağına karar vermek lazım, debian
   benzeri depo imzalama + gnupg temelli bir çözüm mü yoksa paketlerin teker
   teker imzalandığı rpm ve jarsigner hali mi? Aslında başlı başına ayrı bir
   thread'de konuşulacak bir konu.
   - Depolar aktif/deaktif yapılabilsin -> Paket Yöneticisi için eklenmiş bu
   özellik, aslında pisi'ye de eklesek güzel olmaz mı? konsoldan pisi'yi
   kullanırken de depoyu aktif/inaktif hale getirmek güzel olacaktır bence..
   - Güncelleme çeşitleri gösterilsin [security, critical, bug,
   enhancement,...] -> bir öneri, bence bunu pisi bünyesinde de çeşitli
   yerlerde gösterelim, pisi lu -i 'de mesela.
   - Ayrıca pisi-spec.rng'de görebildiğim kadarıyla security ve bug adında
      iki value var.. security tamam da bug'ı, bug-fix anlamında pek
kullanmıyoruz
      sanırım. security-only olduğu gibi bug-fix-only gibi bir seçenek de
      sunabiliriz, güzel olur bence..

şimdilik aklıma gelenler bunlar. Ekleyeceğiniz, çıkacağınız, unutmuş
olduğumu ya da yanlışsam düzelteceğiniz herhangi bir kısım varsa, yazarsanız
sevinirim :)

İyi çalışmalar

-serdar