[Gelistirici] KDE 4 toplanti notlari

Gökçen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
16 Şub 2009 Pzt 14:49:30 EET

On Monday 16 February 2009 12:26:24 Onur Küçük wrote:
>  KDE3 süz bir 2009 sürümü çıkarmak istiyorum ama KDE4 portu olmayan
> paketler var. Bu paketlerden "valla olmazsa olmaz" dediğimiz birşeyler
> olursa kde3 ü en azından kitaplık bazında depoya alma ihtimalimiz var. Bu
> uygulamalarda seslerin sadece arts ile çıkması gibi bir durum vardı ama
> galiba Ozan arts sız bu işi yapmanın yolunu biliyor.
>
>  Her şekilde benim fikrim ne olursa olsun 2009 a arts almayalım :)

knotifyrc'deki, [Misc] bölümünde, "Use external player"a true deyip, "External
player" bölümünü de, boş bırakırsak aplay'a fallback edip, arts kullanmadan
ses çıkarabiliyoruz.

>  Songbird yalış bilmiyorsam Mozilla garabeti ile derleniyor, Amarok dan
> daha fazla "sistem kaynağı canavarı". Bir de yanlış hatırlamıyorsam
> paketlenmesinde sıkıntı vardı yapılamaz diyip vaz geçmiştik bir noktada.

Songbird, kendi içinde upstream'e girmeyen yamaların olduğu bir xulrunner
taşıyor. Bu, xulrunner'da (ve Firefox'ta) çıkan her güvenlik açığında risk
oluşturuyor. Her Firefox açığının Songbird'e port edilip, uygulanmasını
gerektiriyor. Songbird'deki yamaları xulrunner'a alsak, diğer xulrunner
uygulamalarını etkileyecek yüksek ihtimalle. Tam bir bela paket ne yazık ki.
Zaten hiç bir dağıtımın deposunda da yer almıyor. Harici olarak dağıtılıyor.

--
Gökçen Eraslan