[Gelistirici] KDE 4 toplanti notlari

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
16 Şub 2009 Pzt 12:26:24 EET

Monday 16 February 2009 Tarihinde 01:04:30 yazmıştı:

> Arts kullanan ne olabilir mesela KDE3'ten kalma? KDE4'te zaten hepsi phonon
> kullanmasi gerekiyor orda da pulse backend'i var.

 KDE3 süz bir 2009 sürümü çıkarmak istiyorum ama KDE4 portu olmayan paketler
var. Bu paketlerden "valla olmazsa olmaz" dediğimiz birşeyler olursa kde3 ü en
azından kitaplık bazında depoya alma ihtimalimiz var. Bu uygulamalarda
seslerin sadece arts ile çıkması gibi bir durum vardı ama galiba Ozan arts sız
bu işi yapmanın yolunu biliyor.

 Her şekilde benim fikrim ne olursa olsun 2009 a arts almayalım :)

> Amarok'un bazen cpu'yu %100e kadar mesgul ediyor.

 Geçenlerde kullanırken ne kadar hafıza kullanıyor diye bakmıştım, 330MB ı
vurunca ayarları vs. siyle beraber kendisiyle vedalaştım.

 Az önce bir iki bilgisayarda denedik, açıldıktan bir kaç dakika sonra 130MB ı
buldu ve sürekli olarak hafıza kullanımı artıyor. Umarım bu sorun bir "memory
leak" dir, geliştiricilerinin bunu mantıklı bulmuyor olmasını hayal ediyorum.

> Amarok belki biz dagitimi cikartana kadar biraz daha duzelebilir. Ancak bu
> aralar "Songbird" ses getiriyor gibi, basit bir uygulama degil.  buna ek
> olarak Audacious da guzel bir skin bulunarak kullanilabilir. Ben severim
> kendisini :)

 Malesef KDE programı olsa ne güzel olur, KDE ile entegre olur vs. şeklinde
genel bir düşünce var (yoksa bana kalsa gnome-mplayer var ve hem dosya tanıma
hem de footprint olarak bence bütün oynatıcılar çok daha iyi, albüm kapağı,
ipod erişimi vs. gibi özellikleri ABI kıramadığım için 2008 de açmadım ama bu
yetenekleri 2009 da açacağım).

 Songbird yalış bilmiyorsam Mozilla garabeti ile derleniyor, Amarok dan daha
fazla "sistem kaynağı canavarı". Bir de yanlış hatırlamıyorsam paketlenmesinde
sıkıntı vardı yapılamaz diyip vaz geçmiştik bir noktada.