[Gelistirici] OpenOffice hakkında

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
13 Şub 2009 Cum 18:38:55 EET

Merhaba arkadaşlar,
Bildiğiniz gibi OpenOffice'imiz kdelibs ile qt'ye bağımlı ve aynı
zamanda gtk ile ilgili parametreler de kapatılmış durumda. Gtk'nin
parametrelerle devredışı bırakılmış olmasının, gtk2'ye bağımlı olmamak
veya daha fazla bağımlılık girmemek gibi çeşitli haklı nedenleri
olabilir. Ama diğer taraftan da gtk tabanlı masaüstü yöneticisi
kullananlara yönelik bir OpenOffice paketi olsa ne güzel olurdu diye
düşünmeden edemiyorum.

Bu durumda elimden geleni yapmaya çalışıyorum; ama birçok bilgi
eksikliğim bulunmakta. Örneğin Gökçen'in hazırladığı ooo-build arşivi az
çok değiştirilmiş ve KDE için özelleştirilmiş olabilir. Aynı şekilde
OpenOffice'in /opt içine gitmesi nedeniy yanılmıyorsam ooo-wrapper.py'de
kio-to-local kullanımı söz konusu. Sözün kısası, ooo-build'in nasıl
oluşturulduğu, Pardus'a has -ama KDE ile ilgili olmayan-, genellikle
görünüm ile ilgili yamaların nerelerde saklı olduğu hakkında bana bilgi
verebilir misiniz? Belki bir link veya belge bile bunun için yeterli
olabilir =)