[Gelistirici] [Fwd: [paketler-commits] r59780 - devel/applications/virtualization/virtualbox/files]

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
9 Şub 2009 Pzt 09:47:11 EET

Merhaba;

Saturday 07 February 2009 tarihinde, Emre Erenoglu şunları yazmıştı:

Bence servise gerek yok, illa böyle birşey yapacaksak bir wrapper ile herhangi
biri açılmadan önce (yüklüyse) diğer modülleri kaldırmak yeterli.

> Bir sistemde hem KVM hem Virtualbox olmasi icin bir sebep goremedim,
> kullanicinin her ikisini de deneyim diyip birisini kaldirmak zorunda
> kalmasi disinda.

Niye, ben ikisini de kullanıyorum mesela :-)

> Belki de moduller ayri bir paket yapilip, (kvm, kvm-modules, virtualbox,
> virtualbox-modules), modul paketleri birbiriyle cakistirilabilir. Bu sefer
> de modul paketi kaldirildiginda userspace'in ona olan dependency'si sorun
> yaratacak... hmmmm

Kvm upstream'i zaten oraya gidiyor - yakın geçmişte tüm kvm userspace'i
qemu'ye merge edildi. Vitualbox paketinde de benzer bir değişikliği Fatih
yaptı zaten.

> Sanirim dediginiz gibi birer servis betigi, diger virtualization
> teknolojilerini disable edip, kendininkini enable etmek uzere, en dogru
> yontem olabilir. Ozan Hoca'dan da bi yorum alsak :)
>
> Not: KVM'nin modul autoload'i icin bir script/betik otomatik mekanizma yok,
> VBox icin yapilirsa darilirim :)

Otomatik yükleme konusunda yazdıklarım hala geçerli - kvm modülünün __sadece__
yüklenip henüz init edilmediği durumlarda sorun çıkarmamasını sağlayan bir
yama var bazı dağıtımlarda (sorunlu olduğu da konuşuluyor) aslında, ama en
azından virtualbox'da da böyle bir destek olmadıkça otomatik yükleme dert
olmaya devam edecektir.

--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i miserable
because i listened to pop music?... - rob [nick hornby / hi fi]