[Gelistirici] cryptsetup ve init

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
9 Şub 2009 Pzt 01:23:07 EET

2009/2/9 Onur Küçük <onur at pardus.org.tr>

>  /proc/cmdline ı herkes okuyabiliyor, oraya key ya da passphrase yazmak
> hiç iyi bir yöntem değil bence

Katiliyorum. Bir de diger dagitimlar ve hatta Windows ne yapmis merak ettim
dogrusu. Aslinda USB'den key okumak vs. ilginc olabilir. Ya da kullaniciya
sormak ama birsekilde cmdline'a eklememek mesela.

 bir de bu işlerin bir kısmını otomatik yapamıyor muyuz ? Bu kadar çok
> kernel parametresi abartı olmay başladı sanki, misal aygıt isimlerinden
> birşeyler çıkmıyor mu ?

Bu otomatiklestirmeyi yapabilirsek lvm ve raid icin de yapabiliriz. Benim
fikrim, initramfs icinde eger:
- /etc/mdadm.conf varsa RAID islemleri yapilsin
- /etc/lvm.conf varsa LVM islemleri yapilsin
- /etc/cryptsetup.conf varsa islemleri yapilsin

yukardaki dosyalar hayal urunu, baska seyler de olabilir.
--
Emre