[Gelistirici] cryptsetup ve init

Mete Alpaslan alpaslanmete at gmail.com
9 Şub 2009 Pzt 00:51:23 EET

Merhaba;

cryptsetup-luks paketi depomuzda epeydir var ama raid,lvm yada block
deviceları şifreleyerek volume encryption için birkaç değişikliğe
gitmemiz gerekiyor. Daha önce lvm.raid de olduğu gibi cmdline 'a
aşağıdaki formatta parametre aktarımı yapmayı düşündüm.

crypt=device_type:target:source:key

device_type --> raid,lvm,none tipinde (none block devicelar için
kullanılacak)
target --> /dev/mapper altına map edilecek hedef. Birden çok varsa
virgül ile ayrılacaklar
source --> şifrelenmiş bölüm. Birden çok varsa hedefleriyle sırası
düzgün olacak şekilde virgül ile ayrılacaklar.
key --> passphare,keyfile alt parametrelerini alabilir. passphare olursa
boot sırasında password sorulur, keyfile alırsa eğer gpg anahtarının
yolu girilir.

Parametre aktarımında gerekli çok fazla alt parametre olduğundan mudur
parametresinden ayrı düşündüm ama mudure aktaralım derseniz mudur.py 'de
biraz değişiklik gerekebilir.

Fikirler, öneriler?

Mete Alpaslan