[Gelistirici] [Buildfarm] [2008] info

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
9 Şub 2009 Pzt 00:25:56 EET

On Sun, 8 Feb 2009 23:51:23 +0200
Necmettin Begiter <necmettin.begiter at gmail.com> wrote:

> Bu kararla ilgili bir yerde savunma belgesi var mı? Yani niye 1->2
> 2->3 olmadığı ile ilgili olarak?

 "Savunma belgesi" tadında bir şeye gerek yok, mahkeme mi yapıyoruz ? :)

1->2  ve 2->3 şeklinde giderse genelde 1->3 şeklindeki deltadan çok dah
fazla veriyi indirmek zorunda kalacak kullanıcılar. Diğer delta tabanlı
çalışmalarda hep bu sonuç çıkmış. Bu delta konusu üzerine ilk kafa
yorduğumuz zamanlarda da bu sonucu görmüştük (bu liste arşivlerinde bir
kaç istatistik olabilir, hatırlamıyorum tam, uzun zaman oldu).

> Çünkü bu şekliyle bundan birkaç yıl
> sonra delta paketlerinin sayısı ve paket oluşturmakla görevli
> sistemin yükü gereğinden fazla artar diye düşünüyorum.
>
> Şöyle ki,
> 2009'da 1 sürümünü çıkaran bir uygulama, 2011'e kadar üç sürüm daha
> çıkarırsa (ara sürüm de olsa çıkanlar, basitleştirmek adına ana
> sürümmüş gibi düşünüyorum):

 Bir kaç yıllık bir durum yok aslında. Ben şu anda ana sürümler arası
delta oluşturmama niyetindeyim. Ana sürümlerde bağımlı olunan
kitaplıklar değişeceği / ABI kıracağı, FLAG lar derleyiciler vs.
değişeceği için anlamlı sonuçlar elde etmeyeceğiz gibime geliyor.

 Ama tabi ki kervan yolda düzülür, belki işe yarayacağını görüp fikir
değiştiririz.