[Gelistirici] component yapisi ve paket agaci taslagi

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
9 Şub 2009 Pzt 00:12:48 EET

On Sat, 7 Feb 2009 03:20:08 +0200
Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr> wrote:

> Cumartesi 07 Şubat 2009 tarihinde, Necmettin Begiter şunları
> yazmıştı:
>
> Bence geliştiriciye hiç acımayalım :) Bileşenler tamamen grafik
> arayüzde nasıl görüneceği dikkate alınarak, kullanıcının bakış açısı
> düşünülerek belirlenmeli.

 Bence geliştiriciye de biraz acıyalım ve bu component işini tamamen
geliştirici odaklı yapalım. Faik Package-manager arayüzünde bileşen
yapısını daha farklı bir şekilde göstermeyi istediğini, depodaki
component yapısını direkt kullanıcının görmeyeceğini söyledi. Böylece
işlev (misal yazıcı) ve temel aile (misal ana KDE bileşenleri) bazlı
bir yapı ile geliştiricilerin işini kolaylaştırmak daha verimli olacak.

 Zaten şu anda iyi derecede olmasa da buna benzer bir yapıdayız, ilgili
paketlerin birbirine yakın olmasından memnunum ben. Sadece şu anki
hatalarımızı düzeltsek yeterli olacak gibime geliyor.

> Unutulan birşey olduğu kesin :)

 Eski Tulliana yı kullanmak isteyen olursa diye tutmuştuk, 2009 için
KDE4 e çevirirsek sadece birini tutmak iyi olabilir.

> +1

 Başka bir mesajda da yazmıştım, bence printing altında kalmalı ve doc
olduğu için IsA tagına doc olarak işaretlenmeli

> Bence uygun görünüyor.

 +1

> Bundan emin değilim. wpa_supplicant uygulama sayılabilir. Hatta
> içinden wpa- cli ve wpa-gui çıkıyor bildiğim kadarıyla.

 kendi servis betiği falan olan bir uygulama o :)

> administration bileşenine mi alsak acaba bunu?

 Ben bütün manager ların aynı component altında olması taraftarıyım.
Şu anda sadece KDE için hazırladığımız için manager ları
desktop.kde.admin tarzı bir yere koyabiliriz. Daha sonra farklı
masaüstü ortamları için manager lar hazırlanırsa onları da
desktop.armut.admin gibi bir yere alınabilir.

 admin yerine başka bir şey de olabilir, hatta manager bile olabilir
tabi

> applications ismini hiç kullanmayalım bence.

 Evet aynen, "programming.library" ve "application" isimleri bütün
karışıklığa sebep oldu aslında

> +1

 nework.client gibi bir şey aslında, dns sunuculara bağlanıp bilgi
sorguluyor

 ben de sinir oluyorum o bileşene :)

> desktop.theme diyeceğim; ama masaüstü ile ilgili değil aslında.
> Kullanıcıya burada tema seçem lüksü de vermiyoruz sanırım. O yüzden
> kullanıcıya göstermesek iyi olabilir.

 Kullanıcı bazlı düşünmeyelim :)

 Bunları nereye koyacağımızı bilemedim, üzgün bir bileşen bulamazsak
diğer tema yerlerine yamalarız artık

 theme bileşenini alt kategorilere ayırırsak theme.boot şeklinde
ekleyebiliriz