[Gelistirici] component yapisi ve paket agaci taslagi

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
8 Şub 2009 Paz 22:40:33 EET

On Sun, 8 Feb 2009 21:37:48 +0200
Necmettin Begiter <necmettin.begiter at gmail.com> wrote:

> desktop.widget anlamlı değil (en azından İngilizce düşününce, sonuçta
> bunlar widget değil).
>
> desktop.toolkit diyoruz ama bunlar toolkit de değil bence

 GTK -> Gimp Tool Kit
 Qt    -> Cute Toolkit

> çünkü toolkit birbiriyle doğrudan ilgili olmayan ama bir mantık
> çerçevesine aynı grupta olan araçları anlatır (benim bildiğim;
> toolkit zaten araç

 ve bunlar özünde widget toolkit / widget set aslında, bir sürü widget
içeren "alet çantaları".

> seti/kiti demek değil mi), bunlar grafik arayüz kütüphanesi.
> library.graphical diyelim derdim ama o zaman QUrl, QSql* gibi
> bileşenler (paket olarak olmasa da mantık itibariyle)
> library.graphical grubuna girmiyor, dolayısıyla library.graphical da
> doğru olmuyor (her zamanki gibi, bence)..

 library.graphical teknik olarak bakıldığında da bana pek doğru
gelmiyor. Image Processing vb. konulardaki kitaplıklar grafik kitaplığı
olabilir ama bir pencereyi cizerken kullanılan hazır parçalar widget
özelliği ile daha ön plana çıkıyor bence.