[Gelistirici] component yapisi ve paket agaci taslagi

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
8 Şub 2009 Paz 18:33:52 EET

On Sat, 7 Feb 2009 13:59:11 +0200 (EET)
semen at pardus.org.tr wrote:

> - paketlerin doclari ile ilgili ise söyle bir önerim var, system.base
> doclarını system.docs gibi bir dizin altina, system.base'i kucultmek
> adina koyabiliriz diye dusunuyorum. Fakat diger uygulamalarin doclari
> uygulama nerede ise orada olmali diye dusundum, tabi fikirlerinize
> yine de acigim :)

 Konu bayağı uzun henüz hepsini okuyup anlayamadım ama önemli bir
sorunumuz var, liste sonuçta çıkan binary paketler düşünülerek
oluşturulmuş. Biz bu component yapısını kaynak paketler (pspec)
düşünerek çıkarmamız gerekiyor. Kaynak paketler içerisinden çıkan
birden fazla paket olunca illa bileşenini değiştirmemiz bence
gerekmiyor.

 Örneğin hplip paketi x/y/hplip/pspec.xml ise ve aynı kaynaktan çıkan
hplip-doc paketi varsa onun da component i bence aynı kalabilir. Ayrımı
da IsA tagı ile yaparız. Bir paketin belge içeriyor olması direkt
component değişimine sebep olmamalı. Örneğin man bir belge topluluğu
iken hplip-doc "yazıcılar ile ilgili belge".

 Bir de system.base ve system.devel paketlerinin yerini değiştirmememiz
lazım, mesela nasm başka bir yere gitmiş. system.devel ve system.base i
bölemiyoruz (belki 2009 da biraz daha küçültebiliriz ama çok dikkatli
bölmemiz gerekecek). system.base ve system.devel deki paketlerin doc
paketlerini ayırırsak (ki yapılmışı var, ben biraz daha yapmayı
düşünüyorum) system.doc altına alabiliriz.